Gå til innhold

Creative lanserer Zen Touch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe jaja, så prøver altså Creative seg på en iPod look. Lite orginalt, men men det funker kanskje for de som ikke har råd til the real deal.

 

Skjønner ikke at de gidder prøve engang. De har ikke iTunes og det utgjør en verden av forskjell (world of difference oversatte ikke så bra hehe).

 

Lurer på om Creative er asiatisk selskap, noen som vet? Synes softwaren dems liksom har sånn asia stil, hvor alt er prakket inn på lite plass og det er bare helt kaos. Se bare på Soundblaster programvaren. Faen så vanskelig det skal være å stille f.eks AC3, må jo inn i kanskje 3-4 forskjellige kontrollpaneler.

 

Nå kommer vel snart den der Apple Music Store også, så da blir det bare enda bedre!

 

Som en sa - All Hail the Mighty iPod!

Lenke til kommentar
Hehe jaja, så prøver altså Creative seg på en iPod look. Lite orginalt, men men det funker kanskje for de som ikke har råd til the real deal.

 

Skjønner ikke at de gidder prøve engang. De har ikke iTunes og det utgjør en verden av forskjell (world of difference oversatte ikke så bra hehe).

 

Lurer på om Creative er asiatisk selskap, noen som vet? Synes softwaren dems liksom har sånn asia stil, hvor alt er prakket inn på lite plass og det er bare helt kaos. Se bare på Soundblaster programvaren. Faen så vanskelig det skal være å stille f.eks AC3, må jo inn i kanskje 3-4 forskjellige kontrollpaneler.

 

Nå kommer vel snart den der Apple Music Store også, så da blir det bare enda bedre!

 

Som en sa - All Hail the Mighty iPod!

Hva er egentlig dealen med iTunes? Hva er det den kan brukes til? Den når ikke opp hverken på rippe eller avspillingsdelen ihvertfall. Skjønner ikke at det skal være ett så salgsfremmende argument.

 

AtW

Lenke til kommentar

  • Enkel å bruke
  • GLIMRENDE library
  • Kan ha forskjellige presets for hver låt
  • Superduper lett å overføre til iPod (bare sette den i)
  • Bra oppsett av playlists som f.eks Playlist med sanger spilt av mellom 1-5 ganger, slik at du kan høre på de du ikke har hørt så mye. +++
  • Overfører alt til iPod
  • Integrert Music Store, og har du en låt så bare trykker du på den for å komme til den på Music Store'en
  • Utrolig bra redigering av tags.
  • Enklere å rippe blir det ikke, og med bra kvalitet om du stiller det inn selv.
  • Rett og slett bra gjennomført. Du merker at det er lagt mye tenking og planlegging inn i hvordan det er lagt opp.
  • Legger selve musikkfilene ryddig på harddisken om du ber den om det.
  • Kan Share'e overnettverket, så du slipper ha samme musikk på alle maskiner i huset.

Nei, jeg orker ikke liste opp flere. Den er bare utrolig bra.

Lenke til kommentar
  • Enkel å bruke
  • GLIMRENDE library
  • Kan ha forskjellige presets for hver låt
  • Superduper lett å overføre til iPod (bare sette den i)
  • Bra oppsett av playlists som f.eks Playlist med sanger spilt av mellom 1-5 ganger, slik at du kan høre på de du ikke har hørt så mye. +++
  • Overfører alt til iPod
  • Integrert Music Store, og har du en låt så bare trykker du på den for å komme til den på Music Store'en
  • Utrolig bra redigering av tags.
  • Enklere å rippe blir det ikke, og med bra kvalitet om du stiller det inn selv.
  • Rett og slett bra gjennomført. Du merker at det er lagt mye tenking og planlegging inn i hvordan det er lagt opp.
  • Legger selve musikkfilene ryddig på harddisken om du ber den om det.
  • Kan Share'e overnettverket, så du slipper ha samme musikk på alle maskiner i huset.

Nei, jeg orker ikke liste opp flere. Den er bare utrolig bra.

Enkel å bruke er vel hovedfordelen.

 

For det første, iTunes har ikke like bra rippekvalitet som EAC, iTunes har ikke like bra error correction, for det andre, iTunes støtter ikke native gapless playback, iTunes støtter ikke replaygain, som er "standaren" for volum-korrigeringer.

 

Forøvrig er itunes for stor og klumpete, for lite konfigurerbart, insisterer på å overta filene dine hele tiden, og det må ha møkkaprogrammet quicktime. I tillegg er det veldig lite klart på hva av endringer som skrives til fil, og hva som er i en database. Forøvrig kan du vel ikke handle musikk fra her i gården

 

iTunes er ett greit, og ikke minst enkelt program å bruke, skjønner hvorfor folk bruker det, men i fare for å virke arrogant, så er det et amatør-program, det er for den mindre avanserte bruker, slik jeg ser det.

 

AtW

Lenke til kommentar

  •  
     
     
  • Enklere å rippe blir det ikke, og med bra kvalitet om du stiller det inn selv.
     
     
     

Nei, jeg orker ikke liste opp flere. Den er bare utrolig bra.

Uhh, MP3 codec'en til Itunes er rimelig dårlig etter det jeg har hørt.

Se feks. denne blindtesten hvor Itunes codecen havner på siste plass: http://www.rjamorim.com/test/mp3-128/results.html

Du kan jo velge codec i iTunes, så det synes jeg ikke man skal holde imot de, men det er jo umulig å sette noen skikkelig options da, ikke står det hva lags versjon av lame de bruker, og man kan bare velge mellom medium, medium-high og sånne kvalitets-instillinger, hva er set som tilsvarer alt preset standard feks? Det må man jo grave for å finne ut, og det er lite fleksibelt.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Uhh, MP3 codec'en til Itunes er rimelig dårlig etter det jeg har hørt.

Se feks. denne blindtesten hvor Itunes codecen havner på siste plass: http://www.rjamorim.com/test/mp3-128/results.html

Du kan jo velge codec i iTunes, så det synes jeg ikke man skal holde imot de, men det er jo umulig å sette noen skikkelig options da,

Ok. har ingen aning om options og slik i Itunes da jeg bare har ca. 2 minutts praktisk erfaring med dette programmet,hehe

Men dersom man kan velge fritt og legge til en skikkelig codec så er jo det bra.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Uhh, MP3 codec'en til Itunes er rimelig dårlig etter det jeg har hørt.

Se feks. denne blindtesten hvor Itunes codecen havner på siste plass: http://www.rjamorim.com/test/mp3-128/results.html

Du kan jo velge codec i iTunes, så det synes jeg ikke man skal holde imot de, men det er jo umulig å sette noen skikkelig options da,

Ok. har ingen aning om options og slik i Itunes da jeg bare har ca. 2 minutts praktisk erfaring med dette programmet,hehe

Men dersom man kan velge fritt og legge til en skikkelig codec så er jo det bra.

Man kan egentlig ikke velge fritt, dvs man kan vlege codec, men feks ikke hvilken versjon av lame man bruker, eller legge til ting i kommandolinja osv, man kan bare velge noen ferdilagde instillinger apple har bestemt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis man absolutt ikke vil like iTunes så er jo det greit nok.

 

Jeg brukte Winamp i mange år før jeg testet iTunes, og det var så utrolig mye bedre at jeg har holdt meg til det.

 

Det med Quicktime er noe dritt. Jeg kan ikke fordra playeren eller formatet.

 

Til SBS - Nevn bedre alternativ, når du tar hele pakken med i betrakningen, da?

Lenke til kommentar
Hvis man absolutt ikke vil like iTunes så er jo det greit nok.

 

Jeg brukte Winamp i mange år før jeg testet iTunes, og det var så utrolig mye bedre at jeg har holdt meg til det.

 

Det med Quicktime er noe dritt. Jeg kan ikke fordra playeren eller formatet.

 

Til SBS - Nevn bedre alternativ, når du tar hele pakken med i betrakningen, da?

Hehe, det er ikke det at jeg på død og liv ikke vil bruke det, men jeg er litt uenig i framstillingen din om at iTunes alene gjøre ett hav av forskjell.

 

På alternativfronten er det mange, om det er avspilling du leter etter, så er foobar2000 bra, det har native gapless-playback, støtter replaygein, og er veldig konfigurerbrat, hovedproblemet er at det er litt å sette seg inn i, og det er vanskelig å få det til å se bra ut, spesielt om du vil at det skal være ett lite vindu. (og hvorfor i grønnhelvete den stripper tags du ikke skriver til vil jeg aldri skjønne)

 

AtW

Lenke til kommentar
Til SBS - Nevn bedre alternativ, når du tar hele pakken med i betrakningen, da?

Pakketing suger heh.. Hater sånne alt-i-ett pakker, siden det alltid funker dårlig. Derfor kan jeg ikke komme med noen pakkeanbefalinger nei.

Du er vel ikke Linux-mann, hva? :D

 

Jeg synes egentlig ikke pakkeløsninger er tingen jeg heller. Jeg husker RealPlayer f.eks. Den gikk det ann å bruke før de stappa all mulig dritt i den. Slik trenden er nå kommer f.eks winace til å komme med tannbørste snart.

 

Ang. iTunes. Det som gjør det så bra er at det er bra gjennomtenkt og skikkelig gjennomført. Ikke noe halvhjerta drit som man må slite med å få til å fungere. Den gjør det meste, og den gjør det bra. Den har kanskje ikke alle mulige instillinger for de spesielt interesserte, men for 80-90% av brukerene vil den nok dekke det meste av behovet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...