Gå til innhold

Modde vindu inn i kabinett!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! holder på å modde et vindu inn i dette kabinettet, men jeg har kommet til et LITE problem:( døra på dette kabinettet er 5mm tykk, og jeg sitter å sliter med hvordan jeg skal feste vinduet! Det plexi glasset jeg bruker er 2mm tykt, så vist jeg fester vinduet på innsiden av døra så blir det 5mm "hull" inn til vinduet (det ser ikke bra ut) :no:

 

fester jeg det på utsiden av kabinettet så stikker vinduet 2mm ut (ser ikke så veldig bra ut, MEN ser bedre ut enn vist jeg fester det på innsiden av døren) :ermm:

 

hvordan skal jeg feste vinduet til døra VIST jeg no bestemmer meg får å ha det på ut siden av døra? tenkte å bruke silikon vist jeg skulle feste det på innsiden, men det tror jeg ikke blir bra vist jeg skal ha vinduet på utsiden, funker det å feste vinduet med en LITEN klatt med superlim i hvert hjørne av vinduet, og tror dere at det vil se bra ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pusser han det vekk vil vel plexien bli matt og han kan ikke se gjennom det...

hvis han er flink med lakking, kunne han ha lakket med klarlakk over det matte-området hvis han hadde pusset/mattet, men å polere over det matte-området hadde også vært bra.

 

Men til trådstarter så hadde det kanskje blitt bra med å legge list hvis du hadde festet vinduet fra innsiden av slik som Marius_EV skrev.

Lenke til kommentar

1) du kan skråskjære kantene i 45graders vinkel, og på den måten felle inn glasset ditt.. uten at det blir for stor forskjell....

Dette er vanskelig å få nøyaktig uten bruk av rett verktøy. :hmm:

 

2) Eller at du skjærer glasset like stort som hullet i døra....

Du legger så noe stivt som dekker hullet og døra

Så dytter du plexiglasset inn i hullet-

så den stopper mot det som ligger over hullet og døra....

Plexiglasset skal nå ligge plant med yttersiden.....

Så kan du fuge i vei.... :D .. dette er vel det enkleste....

 

(fantastiskformuleringaltså) :D

håper du skjønte hva jeg mente...

det gjorde ikke jeg etter å ha lest mitt eget svar.... hehe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...