Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netverksproblem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

for en liten stund siden, så begynte pcen min å bli klar for formatering. jeg formaterte, og henta filene mine fra pcen til en venn. disse hadde virus. og noen dager etterpå så var internett ganske treigt for alle på linja. så jeg var ganske sikker på at det var noen virus. jeg scanna, og fjerna alle sammen. brukte Ad-aware. og Microsoft works. ingenting hjalp.

når jeg gikk på "My network places" --> "view network connections" så ser man hvor mange Bytes some blir sendt. vi gikk å så på søstra mi sin pc... der var det ca 14000. hun hadde hatt den på i 4 timer. så så vi på min.... den hadde 20000.... den hadde stått på i 17 sekunder.

og i går så jeg etter 1 time og 30 minutter så hadde den kommet opp i en milliard..... altså 1,000,000,000. så det er tydlighvis noe feil.

jeg formaterte pcen for ca 1 time siden, men problemet er der fortsatt

hmmm undkyld for at det ble så mye

er det noen som har vert borte i dette problemet før? og vet hvordan det skal fikses. jeg vet ikke om det kan være noe med hovedkortet eller hva det er.

takk for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei. Få kasta inn en brannmur så fort som mulig. Helst sygate pro eller en av de som viser hva som går av trafikk. Zonealarm går også ann.

Har hatt samme prob som det men heldig vis med litt mindre trafikk.

Tror det faktisk kan være en bugg i windows update..

Hvis du ikke fullførere en windows update helt kan den faktisk før til at masinken vi vil prøve å fullføre den for deg. Den sender data ut for å få tak i det den trenger men får ikke lov å laste det ned av ukjent grunn.

Det som er rart er at den prøver å koble seg til flere adresser som virker litt snåle..

Husker ikke hvliken prossess som gjør det da jeg nå sitter på jobb.

Fikk blokka den i min firewall og plutselig så hadde jeg 30% mindre uttrafikk på min linje.. hjalp en del det...

Edit: Trykk leif jakt

Endret av pellogplukk
Skrevet
for en liten stund siden, så begynte pcen min å bli klar for formatering. jeg formaterte, og henta filene mine fra pcen til en venn. disse hadde virus. og noen dager etterpå så var internett ganske treigt for alle på linja. så jeg var ganske sikker på at det var noen virus. jeg scanna, og fjerna alle sammen.

www.antivirus.com bør du besøke for og være 100% sikker, har du ikke innstallert antivirusprogramvare da?

Skrevet
for en liten stund siden, så begynte pcen min å bli klar for formatering. jeg formaterte, og henta filene mine fra pcen til en venn. disse hadde virus. og noen dager etterpå så var internett ganske treigt for alle på linja. så jeg var ganske sikker på at det var noen virus. jeg scanna, og fjerna alle sammen.

www.antivirus.com bør du besøke for og være 100% sikker, har du ikke innstallert antivirusprogramvare da?

jo, jeg har Norton Antivurs 2003. oppdaterer hver dag. så brukte jeg Ad-aware6. og Norton system works.

ja, skal prøve å finne zonealarm eller sygate!

takk for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...