Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote Desktop på PC uten skjem


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har en pc uten skjerm som jeg har tenkt å bruke til lagringsplass av data samt printerserver ++ Til dette bruker jeg remote desktop (RD). Skulle starte pc'en for første gang i dag uten at den var tilkoblet skjem og fant ut at den ikke kom inn i windows slik at jeg kunne koble meg opp via RD.

Byttet ut GF2 skjemkortet med et GF4 m/tv ut ( lånt av kompis). Etter litt testing så fant jeg ut at pc lastet windows med dette skjemkortet uten at det var koblet til TV'en eller skjem !

 

Spm 1: Hva er grunnen til at et PC med GF4 + tv ut laster windows og ikke et GF2 uten tv ut ?

 

Spm 2: Er det mulig å slå av PC'en over RD, evt. hvordan ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spm 1: Hva er grunnen til at et PC med GF4 + tv ut laster windows og ikke et GF2 uten tv ut ?

Kortet sjekker om det er tilkoblet noen skjerm og hvis ikke så stopper det med en feilmelding/piping for og gi beskjed om dette.

En komplett unyttig og idiotisk funksjon.

Lenke til kommentar
Spm 1: Hva er grunnen til at et PC med GF4 + tv ut laster windows og ikke et GF2 uten  tv ut ?

Kortet sjekker om det er tilkoblet noen skjerm og hvis ikke så stopper det med en feilmelding/piping for og gi beskjed om dette.

En komplett unyttig og idiotisk funksjon.

Dette stemmer ! Det kommer en lang pipelyd noe som indikerer en feilmelding. Men hvorfor skjer dette bare med GF2 kortet og ikke GF4 kortet ?

 

I og med at dette skjer med et av skjemkortene tror jeg ikke det har noe med innstillingene i bios ! :hmm:

Endret av autoing
Lenke til kommentar
Men hvorfor skjer dette bare med GF2 kortet og ikke GF4 kortet ?

Denne funksjonen ligger på kortet og ergo så er det bre GF2-kortet som gjør dette.

Er det mulig å disable denne funksjonen ?

 

Veggiss sitt GF 2 kort funker så jeg tror ikke dette er noe som gjelder for alle GF2 kort .

Endret av autoing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...