Irminsûl Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 I desember i fjor opprettet jeg en ny epost-konto hos online.no (Telenor) som jeg aldri har brukt før i dag. Regnet derfor med at den var 'ren', men nei da. Inn fosset over 2600 mail (spam med andre ord) og av de nesten 200 infiserte filer som Norton plukket opp. Stygge tall. Jeg reservert meg mot å stå i 'Online-katalogen', så jeg tør ikke tenke på hva tallene hadde blitt hvis jeg var det. Like ille, kanskje. Man har liksom lært at man ikke skal legge igjen adressen overalt, siden de blir plukket opp gjennom scanning, men hva hjelper det når man får så mye dritt gjennom serverene til sin egen ISP?
Irminsûl Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Skrevet 11. juni 2004 En tanke som nettopp slo meg, er at Telenor tar betalt for sine spam-filtre. Da kan man jo begynne å lure på om det lønner seg for de å "pushe" spam.
Panter Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Selv om du aldri har brukt en mail-konto eller ikke gitt adressen til noen som helst er det ikke noe problem å få spam for det. Spamerne tar alle mulige bokstav- og siffer-kombinasjoner og parrer de med kjente domenenavn.. Og online.no er et stort og meget kjent domene og du skal nok lage et meget sært brukernavn for å unngå spam da..
Irminsûl Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Skrevet 11. juni 2004 Selv om du aldri har brukt en mail-konto eller ikke gitt adressen til noen som helst er det ikke noe problem å få spam for det. Tviler ikke, men 2600 spam-mail siden desember er sinnsykt.
Spydz Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Selv om du aldri har brukt en mail-konto eller ikke gitt adressen til noen som helst er det ikke noe problem å få spam for det. Tviler ikke, men 2600 spam-mail siden desember er sinnsykt. da er det bare å løpe å kjøpe et spam filter å skru det på modemet...
Paalk Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Hadde 40.000 spammeldinger (140 Mb) på en konto jeg ikke hadde sjekket på to måneder jeg Da jeg skulle slette mailen uten å laste den ned var det bare å glemme webmail som kun viste 10 mail per side. Mailwasher klikka under nedlasting så jeg måtte logge meg på serveren og slette hele mailfila.
knatten Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 2600? Det er jo den gode gamle phreak-tonen. Her er det en konspirasjon.
wolf5 Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Ulempen med alle spamfiltre er at de ikke er som oss. De tenker ikke logisk likt oss. Man prøver å bruke mønstergjenkjenning osv, men uansett hvor mye spamfilter man slenger på: Den ene mailen du venter på KAN ha blitt definert som spam. Så da må du likevel å gjennom spammen for å se om den er der, eller noe annet som har blitt filtrert ut dit. Sånn sett er spammifiserte epostadresser nesten ubrukelig til seriøst bruk. Man har omvente spamfiltre (Outlook 2003) hvor alt i utgangspunktet er spam, så definerer man domener og epostadresser som ikke er spam, men de lider av det samme. Hva om det kommer en mail du faktisk skulle ha lest fra noen du ikke har lagt til safe-listen din. Ergo, man kan aldri ignorere spammen helt, om man da ikke bryr seg om at et par mail ikke kommer frem. Det beste er å få seg en epost adresse som ikke er registrert i noe spamliste (unngå store domene-eposter som hotmail, yahoo og online.no). Aldri bruk denne eposten til annet enn seriøs epost. Mekk en hotmail epost for all registrering på nettet som du antar kan føre til spam. -Wolf5
Irminsûl Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Skrevet 11. juni 2004 Selv om du aldri har brukt en mail-konto eller ikke gitt adressen til noen som helst er det ikke noe problem å få spam for det. Tviler ikke, men 2600 spam-mail siden desember er sinnsykt. da er det bare å løpe å kjøpe et spam filter å skru det på modemet... NAV 2004 slapp igjennom ca. 400 mail inn in Innboksen.
Irminsûl Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Skrevet 11. juni 2004 2600? Det er jo den gode gamle phreak-tonen. Her er det en konspirasjon. Tenkte på Atari 2600 jeg.
bLoOdFiSh Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 har brukt mi broadpark konto i evigheter, fleire år, aldri fått noko spam eg
sofTest Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 (endret) Tviler sterkt på at Telenor har utlevert din mailadresse, eller noen bruteforcing av adressen. Jeg har hatt den samme @online.no-adressen i mange år, og mottatt kun en spammail. Og brukernavnet er på kun fem normale tegn før @. Er ekstremt forsiktig med hvor jeg legger igjen denne adressen. Virusmail har jeg derimot fått min andel av de siste månedene. Skulle personlig pisket (elektronisk selvfølgelig) den som fikk meg på den karusellen. Tror nok heller at du har tatt/fått emailadressen til en tidligere kunde. Endret 12. juni 2004 av sofTest
Tjuls Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 2600? Det er jo den gode gamle phreak-tonen. Her er det en konspirasjon. MrLeftfield her sitter med laptopen på verandaen til Truls. hmm husker gode gamle 2600.org ja. Men jeg tviler at så pass elite folk skal sende spam da
Zer0z Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 haha lol telenor er bare drittn.. kansje den emailen din var tilfeldelig for 2600mailer da:P eller kansje noen har brukt den til å regge seg på div.sider
abdobe Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Den ene mailen du venter på KAN ha blitt definert som spam. Så da må du likevel å gjennom spammen for å se om den er der, eller noe annet som har blitt filtrert ut dit. Sånn sett er spammifiserte epostadresser nesten ubrukelig til seriøst bruk. Det du kommer med her er veldig gode råd. Til opplysning så "mistet" jeg en faktura fra Gebryrfri visa, da denne ble oppfattet som spam av min incredible Opera. Jeg forstå jo at noe var galt når jeg fikk purring og gebyr, men dog... vær obs. Det fine er jo at man kan omdefinere posten med et museklikk, og dermed var det første og siste gang at Opera oppfattet dette som spam. Ellers så ser det ut til at Microsoft nå går svært hardt ut mot spammere. De har allerede anmeldt en haug av de mest kjente. Får håpe at dette hjelper litt.
nighdark Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 har brukt mi broadpark konto i evigheter, fleire år, aldri fått noko spam eg I can fix that for ya..
alfern Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Har en adresse som jeg slenger ut over alt, og får jo selvfølgelig masse spam på den. Jeg har også et par hotmail kontoer som jeg kun bruker til msn. Har Sjekke dem nå: Ikke en mail. Og så har jeg et par mailadresser jeg bruker til mer seriøse ting, der får jeg svært lite spam. Så det er nok ikke normalt at en ubrukt e-post adresse skal fange opp så mye mail som du sier på et halvt år.
Upsaker Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 be telenor om å sette en kondom inn i mail-serveren eller no
fredriku Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 be telenor om å sette en kondom inn i mail-serveren eller no Det der, var kun teit Jørgen. hehe. Du må nok kjøpe et spamfilter. Selv har jeg nå nesten aldri fått spammail, sålenge jeg sitter med trådløst lan, mens før vi fikk det, hadde vi en annen online epost, og da hadde vi MANGE spam mail. Den nye er jo veldig grei. Får uansett en haug med virusmail da..
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Fikk masse spam før da jeg brukte Hotmail. I dag bruker jeg kontoen som jeg fikk utlevert av internett leverandøren min, har brukt den nesten et helt år og har ikke hatt en eneste spam..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå