Gå til innhold

LCD skjerm på Casio


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte et Casio Z40 kamera og var strålende fornøyd... Men, etter å godt til sentrum 17. mai med kameraet i bæreveske (samsonite) i 15 minutter så virker ikke LCD skjermen lengre...

 

Sendte det til komplett.no og fikk følgende svar:

 

"Kameraet avvises da det er slag/støtskade i LCD skjerm."

 

Skal ikke et digitalt kamera som ligger i en bæreveske tåle noe som helst? Forbukerrådet anbefalte å sende en klage. Nå får vi se om komplett.no viser god kundeservice. Det gjorde de ihvertfall ikke pr telefon...

 

Noen tips fra "O Store Forum"?

 

Mvh

Caspar

Endret av caspar
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med mange e-postar og sleng drit om dem på alle pc/foto foruma du veit om :thumbup: Det har folk gjort før og det hjelper :yes:

Skrevet

Hvis det er garanti på produktet så skal vel det i utgangspunktet erstatte alle feil uansett årsak.

 

Antar det er Komplett som har avvist reklamasjonen. Du ikke å gå via Komplett, du kan heller prøve å snakke med serviceavdelingen hos:

 

CASINUS AS.

LIAVEGEN 1

5132 NYVORG

 

Tlf: +47-55-197990

Email: [email protected]

Skrevet
Alle feil uansett årsak???

 

Dekkes kun av garanti om feilen kan spores tilbake til produksjon.

 

Forsikring dekker andre ting

Noen produsenter dekker alle feil, uansett årsak.

Andre har selvfølgelig noen klausuler.

Skrevet
Noen produsenter dekker alle feil, uansett årsak.

Andre har selvfølgelig noen klausuler.

Og kan du gje oss eksempel på denne velvilligheiten frå enkelte produsenter?

 

 

Legg også merke til at Den norske kjøpsloven er ofte sterkare eller lik "vanleg" garanti frå ein god del leverandører.

 

Men ting som eg trur ikkje går på garanti uansett kor mykje du klager eller syter:

 

Slagskade og vannskade.

 

Ein anna ting er om produsent er villig som goodwill å ta den inn til reperasjon utan kostnad for kunde.

 

Forsikringsordningar må ikkje blandast inn i dette då du faktisk betaler for denne "service".

 

mvh

JanEirik

Skrevet
Skal ikke et digitalt kamera som ligger i en bæreveske tåle noe som helst?

Det kommer jo ann på hva som faktisk har skjedd kameraet. At kameraet har vært i en veske gir deg ikke automatisk garanti på alle feil. Er skjermen knust enden utvendig eller innvendig, så er det helt og fullt brukeren sin feil. En veske kan gi beskyttelse, men kjører en bil over kameraet, for eksempel, så har en slik veske lite å si. Satt på spissen, men du skjønner hva jeg mener.

 

Kameraet kan ha fått en støtskade uten at du har merket det. 17. mai i sentrum i en hvilken som helst norsk by, er ganske hektisk, og da skal man være veldig forsiktig med de kamera man måtte ha med seg.

 

Ellers har heller jeg aldri vært borte i noen produsenter som gir garanti uansett årsak til feil. Her blandes det med diverse forsikringer man kan kjøpe ved siden av, som dekker alt som garantien ikke dekker.

Skrevet
Og kan du gje oss eksempel på denne velvilligheiten frå enkelte produsenter?

På kameraer har jeg ikke noen eksempler, men:

 

- Headset fra Koss har livstidsgaranti - blir byttet/reparert uten spørsmål.

- Elementer til enkelte høyttalermerker blir byttet uten spørsmål.

 

Andre produkter garanterer seg med å si at garantien dekker ikke feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, ytre skader eller mangelfullt vedlikehold.

Her må man nok dessverre bruke sin innboforsikring ved uhell.

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet
Hvis det er garanti på produktet så skal vel det i utgangspunktet erstatte alle feil uansett årsak.

 

Antar det er Komplett som har avvist reklamasjonen. Du ikke å gå via Komplett, du kan heller prøve å snakke med serviceavdelingen hos:

 

CASINUS AS.

LIAVEGEN 1

5132 NYVORG

 

Tlf: +47-55-197990

Email: [email protected]

Er dette de samme som Camera & Videoteknikk?

 

On topic:

 

Jeg har også EX-Z40. Jeg var uheldig og fikk en brist i skjermen.

 

Skifte av skjermen kosta 1200 kroner ink frakt, på ovennevnte verksted, og det er jo ikke så gærnt?

 

Sånn i tilfelle det ikke går i orden..... :thumbup:

Skrevet

Det finnes altså ingen bedre/billigere alternativer i Oslo-området?

 

Camera & Videoteknikk og Casinus er i samme bygg, det er Camera & Videoteknikk som utfører reperasjonen.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Etter min mening har Komplett elendig kundeservice, så jeg er uansett ikke overrasket over at de ikke vil gjøre noe med denne saken, selv om jeg er fullt klar over at det sannsynligvis er brukerens feil i dette tilfellet. Komplett = :thumbdown:

Skrevet
Hvis det er garanti på produktet så skal vel det i utgangspunktet erstatte alle feil uansett årsak.

 

Antar det er Komplett som har avvist reklamasjonen. Du ikke å gå via Komplett, du kan heller prøve å snakke med serviceavdelingen hos:

 

CASINUS AS.

LIAVEGEN 1

5132 NYVORG

 

Tlf: +47-55-197990

Email: [email protected]

Garanti har ikke noe utgangspunkt. Det de fleste garantier dekker er produksjonsfeil, enkelt og greit. Enkelte har kanskje litt bedre garanti..men ikke mye.

 

Å si at garantien til de aller fleste dekker alt, det er fullstendig på jordet..

Skrevet

Eneste jeg vet dekker skader som følge av fukt og til en viss grad slagskade er olympus på MJU serien, siden de mener kameraet skal tåle det. (sier de selv ihvertfall)

  • 2 måneder senere...
Skrevet
Skal ikke et digitalt kamera som ligger i en bæreveske tåle noe som helst? Forbukerrådet anbefalte å sende en klage. Nå får vi se om komplett.no viser god kundeservice. Det gjorde de ihvertfall ikke pr telefon...

Det har da for faen ingenting med kundeservice å gjøre.... de kan vel ikke være 100% sikre på at du ikke har dunket kameraet....

 

Jeg hadde ikke trodd deg ihvertfall.... jeg klarte også å ødelegge skjermen på mitt Z40 kamera, men måtte ut med 1200,- kroner i rep. uten å mase på butikken først--- ikke deres feil at du og jeg er uforsiktige....

  • 4 uker senere...
Skrevet

Om du får beskjed fra en tekniker at skjermen er defekt pga slag/trykk skade så er jo ikke det noe tekniker sier fordi han har provisjon på å avvise reklamasjoner, halo?? At Komplett i såfall avviser en reklamasjon er betegne som GOD og RIKTIG service, da de tar ansvar for firmaets økonomi og overlever i et tøft marked slik at du har et sted å henvende deg om du senere skulle ha behov for enten produkter de tilbyr eller andre tjenester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...