Paula Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Har nettopp fått ADSL ifra Telenor og derved en adsl pakke med Thomson speedtouch modem tilhørende kabler. Linja skal være oppkoblet, men jeg har kun 2 lys i modemet. Altså, det lyser ikke i lampen som indikerer for tilkobling til adsl linjen. Denne lampen skal vanligvis blinke når modemet synkroniserer linjen for deretter lyse konstant når linjen er tilkoblet. Nettverkslampen og power lampen lyser konstant. Forøvrig har jeg trådløst nettverk, men tror ikke dette er problemet. Har en mistanke om at det kan være feil på modemet. Har snakket med 05000, ikke hjelp å få der. De kunne ikke engang svare om linjen var tilkoblet i det hele tatt. Har de kvalifisert folk der? Innspill ønskes.
Erijk Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Spørr eventruelt om du kan få et nytt et for og sjekke om det er det som er problemet ditt..
surferxy Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Ta kontakt med 05000 igjen. Hadde også problemer med samme modem for noen dager siden. Fikk god hjelp av 05000, han jeg snakke med kunne se at jeg var tilkoblet. Du må nok ha vært uheldig med den du snakket med, kanskje en ferie vikar. Du er sikker på at tilkoblingen i sentralen er gjort? Se på datoen på brevet du fikk av telenor. surfer
Paula Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Skrevet 11. juni 2004 Ja, tilkobling skulle skje 10.06.04 i tiden 12:00-16:00, forøvrig har jeg ikke fått tilbakemelding om at det er utført. Forøvrig har jeg snakka med 05000 flere ganger og kvaliteten på servicen varierer fra meget bra til meget dårlig... Hvis det er modemet det er feil på, kjøper jeg meg heller et nytt og sender telenors i retur.
Spydz Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 (endret) Ja, tilkobling skulle skje 10.06.04 i tiden 12:00-16:00, forøvrig har jeg ikke fått tilbakemelding om at det er utført. Forøvrig har jeg snakka med 05000 flere ganger og kvaliteten på servicen varierer fra meget bra til meget dårlig... Hvis det er modemet det er feil på, kjøper jeg meg heller et nytt og sender telenors i retur. Speed touch modemene er særdeles bra...!! de har masse avanserte funksjoner (alle som er i en router) ser du på www.speedtouch.com ser du faktsik at de produseres og omtales som routere der.... BTW.. du har en PM... EDIT: Er det modemet som det er feil på så får du et nytt gratis.... så sparer du pengene ved å kjøpe et nytt.. kundeservice har en lei tendens til og ansette all slaks brask som ikke får jobb noe anna plass... treffer du noen som har jobba der ei stund er serivcen bra... skulle ønske noen fra kundeservice ledelsen fikk opp øya!!! Endret 11. juni 2004 av Spydz
Spydz Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Pyro, ja jeg nevnte dette med kabling i pm...hadde ikke lest det her... men skader ikke å sjekke 2 ganger til...
Paula Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Skrevet 14. juni 2004 for å avslutte denne threaden, Telenor har ikke koblet opp linjen i forhold til sin egen frist. De har satt seg ny frist for oppkobling, og det er slutten av dagen, så får vi se da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå