Gå til innhold

N-6230 og Bluetooth-problem...


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp nå... Har kjøpt en D-Link DBT-120 (USB bluetooth adapter) og installert programvaren på PCen..

 

Når jeg søker med telefonen så finner jeg PCen, og når jeg søker med PCen så finner jeg telefonen... Men de vil ikke koble seg sammen!

 

På PCen får jeg opp beskjed om at enhetene må "pares", og at jeg da må skrive inn en PIN-kode... Har prøvd flere forskjellige (både sikkerhets-koden, PIN-koden og 1234 som jeg tastet inn da jeg lastet ned konfigurasjon til GPRS osv fra NetCom...

 

Uansett så får jeg opp beskjedene "Feil ved opprettelse av forbindelse" og "Tidsutkobling ved paring"...

 

Og når jeg prøver å koble til fra telefonen så kommer det bare opp "Tilkobling misslyktes".

 

Har prøvd å re-installere Bluetooth programvaren på PCen og gjenopprette fabrikk-innstillinger på telefonen uten at det hjelper...

 

Forslag ?? :roll::hmm:

Endret av Xiancorp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del bluetooth elementer jeg har paret opp mot min mobil har pinkode "0000", prøv den kanskje. Kanskje den standarde sikkerhetskoden på 12345?

 

Prøv de to eller send en mail til nokia kundeservice å hør om det. Er du helt sikker på at det ikke står i manualen? Jeg orker ikke se selv.

 

Btw: har du installert programvarwen som fulgte med telefonen din, mener det er noe som heter pc sync der... ikke prøvd det selv enda da,

Endret av Term
Lenke til kommentar

Har selv 6230 og DBT-120. Du bør ikke koble til fra telefonen, da den bare kobler seg til lyddelen, og da ikke vil fungere med det andre... Det jeg pleier å gjøre er å aktivere BT på telefonen og maskinen, så går jeg inn i Phone browseren i utforsker og når jeg klikker på 6230(tlfens navn) så spør telefonen om jeg vil koble til PCen og da fungerer det utmerket... Regner med at du har PC suite 6.1, hvis ikke bytt, for den som fulgte med fungerte ikke!

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...