Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel skrur opp hastigheten igjen :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har ikke fått raskere linje enda.. faktisk har jeg fått tregere linje en noen gang.

 


Oct 22 22:21:30 10.0.0.1 >>WAN: Data link activated at 1664 / 512 Kbps (rx/tx)
Dec 16 14:44:36 10.0.0.1 >>WAN: Data link activated at 1856 / 512 Kbps (rx/tx)
Feb  4 08:27:24 10.0.0.1 >>WAN: Data link activated at 1856 / 512 Kbps (rx/tx)
Mar 19 16:42:36 10.0.0.1 >>WAN: Data link activated at 1856 / 512 Kbps (rx/tx)
Mar 29 09:46:20 10.0.0.1 >>WAN: Data link activated at 1984 / 512 Kbps (rx/tx)
Mar 29 13:48:51 10.0.0.1 >>WAN: Data link activated at 1248 / 384 Kbps (rx/tx)

Lenke til kommentar

Hei Mr X Kundenr: xxxxxxx

 

Nok en gang skrur vi opp hastighetene på ADSL-linjene uten å øke prisene. Du som

har Charlie vil få økt hastigheten fra 1600 opptil 1700 Kbps. Vi gir deg

skikkelig kraftig bredbånd og mest for pengene!

 

Hastighetene vil bli økt i løpet av uken.

 

Hastighetsøkningen kan føre til at enkelte av våre kunder må foreta omstart (

strøm av/på) av bredbåndsruteren.

Har du VPN er det mulig du må logge på igjen.

Lenke til kommentar

Jeg antar dette er selvsagt for de fleste her, men jeg sier det likevel; (gjelder bare de som kan sjekke hva uplink hastigheten er på)

 

Har du plutselig lavere hastighet enn hva du skulle ha, start om modemet! Hver gang modemet booter(starter opp) testes linjen for kapasitet. Noen ganger kan du være uheldig og får dårlig resultat, og da kan du prøve på nytt.

Lenke til kommentar

Kjempe bra! Skulle likevel ønske de økte upload hastigheten litt. Burde være minst 1/3 av download hastigheten synes nå jeg så vi hadde havnet rundt 512Kbit/upload. Har også generelt litt dårlig ping med NGT. Ligger stort sett alltid 15-25ms over resten av røkla, men det er kanskje linja fra sentralen til kåken?

Lenke til kommentar

Jeg får det jeg skal ha og mere til:) Pingen er ikke altfor gal den heller, her har nok kvaliteten en på linja en del og si. Uploaden kunne de og lagt på litt, menmen, tilbudet er jo rimlig bra fra før av spørr du meg.

 

 

Og som noen allerede har nevnt, RESTART router og evnt pc FØR du klager;) Altfor mange ringer KS pga små bagateller...

Lenke til kommentar
Jeg får det jeg skal ha og mere til:) Pingen er ikke altfor gal den heller, her har nok kvaliteten en på linja en del og si. Uploaden kunne de og lagt på litt, menmen, tilbudet er jo rimlig bra fra før av spørr du meg.

 

 

Og som noen allerede har nevnt, RESTART router og evnt pc FØR du klager;) Altfor mange ringer KS pga små bagateller...

Tror du jeg er helt vekke da?

Har restartet routeren flere ganger, men kommet til den samme lave rate'en

 

Vil du si det er en liten bagatell å få halvparten av linja du betaler for? :ermm:

 

PS: prøv og ro'an litt med caps lock

Lenke til kommentar

Fra og med i dag økes hastighetene på ADSL for privatkunder som i dag har en nedlastingshastighet på 1100 kbit/s, 1600 kbit/s og 2200 kbit/s, til henholdsvis 1200 kbit/s, 1700 kbit/s og 2400 kbit/s.

 

Der tror jeg ikke er med gitt .

Men skal sjekke etterpå med å restarte modemet .

Viss det er noen andre her som har alpha 1024/256 og har merket at det har blitt raskere plz svar her :)

Lenke til kommentar
Jeg får det jeg skal ha og mere til:) Pingen er ikke altfor gal den heller, her har nok kvaliteten en på linja en del og si. Uploaden kunne de og lagt på litt, menmen, tilbudet er jo rimlig bra fra før av spørr du meg.

 

 

Og som noen allerede har nevnt, RESTART router og evnt pc FØR du klager;) Altfor mange ringer KS pga små bagateller...

Tror du jeg er helt vekke da?

Har restartet routeren flere ganger, men kommet til den samme lave rate'en

 

Vil du si det er en liten bagatell å få halvparten av linja du betaler for? :ermm:

 

PS: prøv og ro'an litt med caps lock

Snakker ikke om deg generellt, men alfor mange skriker ut ngt er noe drit uten å sjekke det mest elementære ting(nok en gang, snakker ikke til deg, men generellt...)

 

 

Og nei, har ikke tenkt å roe ned caps bruken for det er alltid noen som trenger ting understreket ørten ganger...;):p

Lenke til kommentar

:w00t:

 

Har hatt linja mi i ca 2 år og har til dags dato ikke én eneste ting og klage på! Nå har jeg ikke vært borti kundeservicen mer enn et par ganger, men de gangene har jeg fått hjelp med det samme.

 

Tror jeg startet med 1024kb linje og snart er den 1700kb - Takker og bukker :)

 

Stå på NGT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...