Gå til innhold

Hvordan handle mobiltlf fra utlandet?


JZA

Anbefalte innlegg

Jeg kom over noe på nettet når det gjaldt ski. Du kan bestille pakker poste-restante til feks Strømstad, og hente pakka på postkontoret der sånn. Dermed holdes varen innafor EU. Du har betalt varen med landets moms, og skal få tilbake denne ved innførsel til Norge, samtidig som du betaler norsk moms.

 

Dette skulle fungere på pakker opp til 6000 kroner?

 

Husker det ikke helt i detalj, men jeg tror jeg har fått med hovedpoengene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke gjør det er mitt råd. Har brent meg skikkelig på det der. Endte opp med at telefonen ble mye dyrere enn hva den ville kostet i butikk i Norge. :no:

Alle anbefalte det når det gjaldt kjøp av ski, er mulig at det er forskjellige kalkyler som gjør at det er mer å hente. I tillegg til at det er litt jobb ved at man fysisk må forflytte seg til Sverige, og fortolle varene selv. Men på ski er det halvpris i alle fall.

 

Er kanskje ikke halvpris på kjøp av nye mobiler i utlandet?

Lenke til kommentar

Jeg har iallefall spart penger på å kjøpe telefon fra Tyskland. Skjønner ikke helt hva man kan brenne seg på. Man kan jo regne ut NØYAKTIG hva telefonen vil koste deg levert hjem til deg.

Eneste som kan være problem er hvis leverandøren krever retur til kjøpssted ved feil/garanti o.s.v.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Se T230 i Sverige. For å få tilbake den svenske momsen på 23%, så måtte jeg betale norsk moms 24% på hele beløpet, så søke forhandleren i Sverige om å få refundert momsen der. Ike særlig mye å spare på å kjlpe i Sverige i hvertfall... :yes::yes:

 

Men tråden gjaldt vel hovedsaklig kjøp fra andre land i Sverige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...