Gå til innhold

hva bruker dere proffe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Egentlig, samma fa3n hva dere bruker, så lenge resultatet blir bra...

Er det helt greit med piratkopier også?

 

 

Jeg bruker ikke bluefish ettersom kwrite gir samme resultatet, og det følger med. Quanta er vel heller ikke så verst?

 

Det som er så bra med kwrite er at det har syntax highligt til omtrent alle språk som finnes!

Lenke til kommentar

GIMP er gratis og den finnes for Windows også. Så vidt jeg har sett er det det mest avanserte grafikk programmet som er gratis tilgjengelig.

 

Sjekk på gimp.org

 

Da slipper du piratkopier...

 

Ellers leter jeg fremdeles etter en god WYSIWYG webeditor som er freeware for Windows...

 

Selv sliter jeg ikke med design, men med hva som skal være innholdet! Jeg er litt lite meddelsom er jeg redd. :roll:

Lenke til kommentar
Ellers leter jeg fremdeles etter en god WYSIWYG webeditor som er freeware for Windows...

TSW WebCoder er meget bra freeware (ikke kommersielt bruk);

http://www.tsware.net/software.php?gid=1

 

Glem det... er ikkje WYSIWYG... hm finnes kun en brukbar slik og det er DW..

resten er dritt, olde seg langt unna er det beste...

* lese posten litt bedre neste gang... :blush:

Endret av kvikks
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Før brukte jeg dreamweaver litt men nå som jeg bare kjører linux så går det dårlig!

 

Til html, css og php så bruker jeg dreamweaver.

Til grafik så bruker jeg Photoshop 7.0 for har ikke hlet fått PS CS Til og funke bra under linux. Tenkte jeg skulle prøve meg litt på gimp men vindu behandlinga der er så utrolig dårlig!

 

Ellers så bruker jeg gcolor til og finne farger og pico til små og kjappe "justeringer".

 

Nå veit jeg ikke om Bluefish er og få til windows men, det er absolutt ett program jeg kan anbefale, pluss att det er opensource(gratis)

Lenke til kommentar

Adobe PhotoShop 7.0 og Visual Studio.Net.

Men så er det ikke spesielt design-intensivt heller, utvider stadig den samme websiten, som har rimelig strikte rammer. Hvilket betyr at håndkoding går veldig bra, og så har man litt kontroll på opplegget også.

 

Hvis jeg skal lage en webside fra scratch, så blir den rimelig døll. Men lage ASP.NET-kode for innhold, ja det kan jeg.

 

Kirikiri

Lenke til kommentar

Med tanke på at jeg hovedsakelig jobber med PHP så er ikke wysiwyg noe for meg.

Bruker en tekst editor med farging som heter Winsyntax.

 

Når jeg faktisk koder html eller css så bruker jeg samme program.

Bortsett fra om jeg skal enkelt sette opp en del html elementer for testing og ikke noe seriøst så kan det hende jeg bruker DW.

 

For grafikk bruker jeg photoshop 7.0.

Men det er fint lite grafikk inne i bildet så det er ikke mye jeg bruker photoshop akkurat (skyldes nok litt dårlig evne til grafikk).

Lenke til kommentar

Vil vel ikke si at jeg driver aktivt med utvikling av websider, men når jeg sitter og eksperimenterer, bruker jeg The GIMP til grafikk, KWrite til HTML/CSS og KDevelop til PHP. Brukes av og til også til HTML/CSS.

Kan dessuten anbefale ALLE å teste flere skjermer! Kjører selv med tre skjermer (planlegger å anskaffe to til), og må si at det er deilig å ha en skjerm med preview, en skjerm med HTML/CSS og en til litt TV eller andre ting :)

Lenke til kommentar

nå vet jeg iallefall om masse alternativer hvis jeg noen gang vil prøve noe nytt :)

 

selv bruker jeg DreamWeaver og EditPlus til php og html. og PhotoShop til grafikken. syns det fungerer utmerket.

 

har bruk FrontPage en del før, :ermm: mange sier frontpage er det enkleste å bruke fordi det er det første de prøver. dere må prøve DreamWeaver! jeg ble frelst! :green:

Lenke til kommentar
Kan dessuten anbefale ALLE å teste flere skjermer! Kjører selv med tre skjermer (planlegger å anskaffe to til), og må si at det er deilig å ha en skjerm med preview, en skjerm med HTML/CSS og en til litt TV eller andre ting :)

Det er digg ja... Kjører dog bare to skjermer nå, men skal ha tre når eg får ny

maskin i huset til høsten (nyeste G5 :green:)

 

Bruker;

 

Photoshop og Illustrator til design, ettersom hvordan skissene mine er.

 

ImageReady til klargjøring av grafikk (animert gif, slice).

 

Til koding bruker eg DW MX 2004; Bruker den pga den effektivisere arbeidet

veldig, autocomplete og css støtten gjør at arbeidet går 1/3 raskere, noe

som kommer både kunde og meg til gode. DW er virkelig kraftiig på kodesiden,

dog Design View er fortsatt stort sett ubrukelig.

 

Kan også hende at Flash fyres opp på enkelte ting.

Lenke til kommentar
Egentlig, samma fa3n hva dere bruker, så lenge resultatet blir bra...

Er det helt greit med piratkopier også?

 

 

Jeg bruker ikke bluefish ettersom kwrite gir samme resultatet, og det følger med. Quanta er vel heller ikke så verst?

 

Det som er så bra med kwrite er at det har syntax highligt til omtrent alle språk som finnes!

Dersom du skal drive og selge disse websidene, så er det en selvfølge at du ikke bruker piratcopy, det bør du ha skjønt regner jeg med...

 

Dessuten tviler jeg stærkt på at de store og proffe gutta som er ansatt hos microsoft, macromedia, adobe osv. bruker notepad for å kode sidene sine, har du litt peiling på koding, kan du vel bruke DW og etterpå rette opp søppel koding...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...