Gå til innhold

kx project drivere til sblive


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte på å teste dem igår faktisk :smile: Grunnen til at jeg ikke gjorde det var at det passer dårlig med at kun administrator-kontoen får tilgang til mixern. Samtidig som det var nevnt problemer sammen med TV-kort. Men skal teste dem! De var overlegene sa du? Hvordan er kompatibilitet med spill og andre program?

Lenke til kommentar

Har selv brukt driverne fra Kxproject. Synes de var helt topp! Det beste av alt er at de gir alle SBlive -kort ASIO-støtte, noe Creative ikke bygger inn i sine drivere, bare for at alle skal kjøpe Audigy istedet. Gjerrigknarker!

Det eneste jeg ikke likte med Kxproject-driverne, er at de "snur om" på de to lydutgangene, slik at foran blir bak og visa versa. Dette skal visst nok kunne forandres, men jeg har ikke funnet ut hvordan. Vet noen hvordan det gjøres?

Lenke til kommentar

Installerte dem forleden, og er veldig fornøyd hittil - ASIO funker som bare det.

 

Angående rear/front så tok jeg bare og switched minijackene på kortet =)

 

Etter forklaringene på hjemmesiden så skal det jo visstnok være bedre lyd på rearkanalen (annet chip) men jeg er ikke god nok til å høre sånt.

Lenke til kommentar

Det at driverne bytter om foran- og bakkanalene er bare en fordel fordi lyden faktisk er bedre på bakkanalene.

Det byttes lett om v.h.a. kx-mikseren som har en egen knapp for dette.

 

Og jeg tror de skal fungere med spill, men det kommer vel an på om spillet leter etter sb16 emulerings-drivere eller om spillet kan bruke WDM-drivere.

Nå spiller jeg veldig lite så jeg har ikke testet dette. Men alle nyere spill benytter WDM-drivere til lydkort.

 

Jeg fikler rundt med innstillingene enda, og det er mye avanserte ting der som jeg ikke har peiling på hva er. Bl.a. et vindu der du kan velge hvilken vei lyden skal gå gjennom lydkortet. Ser ut som en masse tråder som går gjennom forskjellige chiper.

Noen som har rotet rundt i de innstillingene?

 

mvh,

Idar

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-15 10:58, Praetorian skrev:



Angående rear/front så tok jeg bare og switched minijackene på kortet =)


Etter forklaringene på hjemmesiden så skal det jo visstnok være bedre lyd på rearkanalen (annet chip) men jeg er ikke god nok til å høre sånt.


 

....joda, selvsagt kan man bytte om minijackene...hehe.

Problemet er at den ene utgangen har sterkere signal enn den andre. Jeg vil gjerne ha den med sterkt signal på fronten. har lest at det finnes en knapp for dette i mikseren, men jeg kan virkelig ikke finne den. Det er jo mulig jeg har benyttet en eldre versjon av driverne.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-15 14:31, Akke skrev:


Når det gjelder admin og mixer issuet: Snakker vi om at du må ha administrator rettigheter eller logge inn som adminiatrator?


 

Jeg tror det er et problem de ikke har fikset enda, og ja, man må ha administrator-rettigheter på maskina for å få tilgang til mixeren.

Man må ikke logge inn som hoved-administrator, men bare ha rettighetene.

Dette gjelder bare win2k og XP.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-16 08:20, idander skrev:

Quote:


On 2002-04-15 14:31, Akke skrev:


Når det gjelder admin og mixer issuet: Snakker vi om at du må ha administrator rettigheter eller logge inn som adminiatrator?


 

Jeg tror det er et problem de ikke har fikset enda, og ja, man må ha administrator-rettigheter på maskina for å få tilgang til mixeren.

Man må ikke logge inn som hoved-administrator, men bare ha rettighetene.

Dette gjelder bare win2k og XP.

 

Takker for svar :smile: Da er det ingen problem, poenget er at jeg ikke bruker admin-konto bare admin-rights.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-16 12:29, _StatuS_ skrev:

Quote:


On 2002-04-15 10:58, Praetorian skrev:

Installerte dem forleden, og er veldig fornøyd hittil - ASIO funker som bare det.


 

Kall meg Newbie, men hva er ASIO? Og finnes det på SbLive 1024?

 

 

ASIO er en standard som begynte på MAC som gjør at software kan snakke direkte med hardwaren uten å kommunisere via operativsystemet.

 

Det er laget slike drivere til Live-kortene, og de ligger på:

http://www.kxproject.com/

hvis jeg ikke tar helt feil.

Disse er ikke laget av Creative, fordi Creative vil at folk skal kjøpe nye Audigy kort i steden som har ASIO støtte i originaldriverne.

Så bruker du software fra f. eks Steinberg eller Logic, så trenger du de driverne fra KX-Project.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...