Gå til innhold

Beste RPG


Anbefalte innlegg

Baldur's gate serien, Icewind Dale, Planescape Torment... Alle er så utrolig bra at jeg kan nesten ikke vente på IWD2 og Neverwinter Nights........ Men baldur's gate serien er best uten tvil. Icewind dale hadde litt for lite historie. Wizardry 8 er også knallbra, men jeg liker BiS's infinity engine bedre.. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

On 2002-04-15 18:27, muddy skrev:

Det må jo være Duke Nuke 'em 3D.. en udødelig klassiker..

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Duke nukem 3d er jo ikke en rpg mener jeg. Det er en topelig herming av doom. (eller så er det motsatt)

Lenke til kommentar

Her er min liste over beste rpg:

 

1: Baldurs Gate 2 + addon

Det beste spillet noensinne, fin grafikk, sinnsyk story.

2: Planescape Torment

Et rart spill man må venne seg til, men jøye meg for en story. Eneste spill som nesten har fått meg til å gråte.

3: Baldurs Gate + addon

En klassiker som startet alt. (Black Isle & Bioware altså)

4: Icewind Dale + addon

Et søtt spill med ålreit story. Mye morro med de kule stemmene.

 

Diablo 2 er vel ikke helt rpg emne, men det er timesvis med morro og et fantastisk kult spill, man dessverre går lei fort.

 

Fallout serien var også kul.

 

Titler som burde sjekkes ut:

Icewind Dale 2, Baldurs Gate 3 (hvis det kommer), 2 stk rollespill fra Starwars og Tetris 2: The Afterlife.

 

Hei!

Lenke til kommentar

Baldurs Gate MED TOTSC og DSOTSC er jo glimrende, addons forbedrer storyen mye, eller Might&Magic6 og 7 (halvRPG, men bra story). Ultima IX er faktisk ganske bra og fikk ufortjent dårlig kritikk, hadde masse bugs da det var nytt og mye krasj med maskinen jeg hadde da, PII400, 128 ram og et Voodoo3-kort, som var veldig bra på den tiden. Jeg la det bare fra meg, og fant det igjen nå, med XP1700+ og et nå noe slitent TNT2ultrapro, og det er faktisk et veldig bra spill. Har stor tro på Dungeon Siege, har det liggende, men ikke fått prøvd det enda. Som gammel MOM-fan, må jeg igjennom nr 9 først, som tegner til å være bedre enn 8, men ikke helt opp til gamle høyder heller. Noe buggy, og en litt snål story, og minus den gode gamle MOM-følelsen.

 

[ Denne Melding var redigert av: ellatin på 2002-04-18 11:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 21:14, JonnisO skrev:


Nå ble dette kjedelig


la meg spørre om noe annet


Hvilket RPG har best storry????

jeg mener at det er BG2

så langt jeg har kommet da.



 

Torment har litt bedre story enn BG1&2, synes jeg. Bare så synd det ikke er noe Torment 2 under produksjon (så vidt jeg vet).

 

Har Dungeon Siege noen bra story, forresten? Holder ikke med bra grafikk og annet snacks hvis ikke historien holder mål... Unntatt i UltimaIX kanskje :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 21:43, JonnisO skrev:

torment har jeg aldri prøvd så det kan jeg ikke si noe om.

hva er det som er så bra med det??



 

Torment har en veldig original og fengende historie - har du sett filmen Memento?

Dessuten foregår handlingen i Planescape-verdenen, og det er jo også ganske morsomt.

Du må nesten bare prøve det og vurdere selv, koster nesten ingenting lenger (198 kroner eller noe sånn).

 

Liker du uansett BG, har jeg vanskelig for å tro at du ikke liker Torment.

Lenke til kommentar

Daggerfall

Final Fantasy serien

Secret of Mana

Fallout 1&2, BG 1&2

Diablo (ikke 2)

Ultima Underworld spillene, Ultima 6&7

 

Daggerfall fordi det kanskje er det største spillet noensinne (men som noen nevnte tidligere her blir forhåpentligvis Morrowind enda bedre)

 

Final Fantasy fordi de har fantastiske historier (Med mulig unntak av :cool: som blir fortalt på en glimrende måte.

 

Secret of Mana fordi det også hadde en genial historie, men også glitrende gameplay, karakterutvikling, og våpenutvikling.

 

Black Isle og Bioware spillene har vel noen forklart allerede.

 

Det første Diablo spillet hadde en stemning, en historie som rett og slett var skikkelig skummel, og var, når det kom, glitrende på både grafikk og originalitet. Diablo 2 hadde også en glimrende story, men denne ble fortalt gjennom videoer og ikke gjennom spillet. Huffe. Men en tidstyv av dimensjoner var det jo....

 

Origin spillene var så grundige, så forseggjorte, så store, at de bare må med på en sånn liste. De hadde noe av den samme friheten som Daggerfall, og som du nå bare finner i mmorpg`er. (men jeg håper virkelig på Morrowind...)

Lenke til kommentar

Oi. Ser man det. Selv ikke jeg er ufeilbarlig.

 

Glemte Arcanum.

Der kan du, om du har høy nok intelligens, snakke deg fra sluttbossen istedefor å sloss med ham. Rimelig stas.

 

glemte sikkert noen flere også. Æsj.

 

_________________

- Signaturer er for pyser

 

[ Denne Melding var redigert av: Jellyfisk på 2002-04-23 14:48 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...