Gå til innhold

Hjelp! Frakte PC på scooter?


Anbefalte innlegg

Okei, jeg har et problem. Jeg trenger å frakte PC'er på Peugeot Vivacity scooter'n min! Først trodde jeg at det nok kom til å bli ganske enkelt, noen måtte vel ha hatt dette problemet før .. men dengang ei. Etter å ha leta litt rundt og sett på forskjellige merkelige anordninger så har jeg ikke kommet så mye lengre. Det meste som finnes av bager o.l er beregna på situasjoner hvor du kan bære ting på skuldra. Meeen dette vil ikke være noen god trafikksikker løsning, jeg trenger en miditower-ryggsekk! :)

 

Det ideelle hadde vært noe som lignet en laptop-bæreveske - gjerne i skinn eller noe som ser litt ok ut - med litt polstring, god plass og gode bærereimer som på en tur-ryggsekk eller noe. Helst burde den være heltrukket også slik at regn osv ikke blir noe problem. Jeg kunne gjerne betale noen tusen for en slik en ..

 

Tenkte også litt på om det kanskje gikk an å montere en kasse elller noe slikt på scooteren min? Sett motorsykler fra budfirma som har slike kasser, men finnes det noe som kan monteres på min Vivacity og samtidig være stort nok til en miditower PC? Neppe .. ?

 

Noen som har noen gode ideer evt vet om produkter jeg kan få kjøpt? Evt har klasse CE i symaskinsertifikat? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det beste hadde vel vært å bygge en pc/scooter mod :yes:

Hehe .. seriøst, ja det hadde kanskje gått det. Men hvordan hadde biltilsynet likt det? Og det hadde kanskje vært vanskelig å få dempet vibrasjoner osv nok til at PCn likte seg noe særlig en slik kasse?

 

Tror fortsatt jeg har mest tro på ryggsekk-løsningen. Hvorfor finnes det ingen skikkelige? :(

Lenke til kommentar
Hva med å spørre noen med bil om de kan kjøre deg og pc'en din? :roll:

Err .. trodde du jeg poster her fordi jeg ikke har noen som kan kjøre meg?

 

Det står PC'er (i flertall) i den opprinnelige posten og det er vel ganske klart at jeg mener dette seriøst når jeg skriver at jeg kan betale noen tusen for en slik sak.

 

Noen som kjenner noen som jobber i budfirma kanskje?

Lenke til kommentar
det letteste for deg ville vært og ta av kabinettet...og bare ta med delene..

så sette dem sammen oppå ett hovedkort pakke elsn..

 

da vil du få plass i en sekk..og vekta er omtrent som en skole sekk  :thumbup:

Neppe det letteste siden det er snakk om et STORT antall PCer som skal fraktes hit og dit =) Trenger en permanent og god løsning.

 

Kanskje må jeg å få noen til å lage meg en slik på bestilling. Ser ut som om det vil være den beste (og eneste) løsninga.. ?

Lenke til kommentar

Med alu- lister beregnet for å bygge rack kan du lage en kasse som passer til PC-ene du skal flytte. Det finnes masse flott i sånne lister, og de passer til standard vannfast finer-plater. Du trenger lister, beslag osv, vannfast finer, en baufil/ stikksag og en popnagletang med finernagler. Det er mange firmaer som bygger slike kasser etter mål, og som selger deler løst. Musikkforretninger er et godt sted å begynne. Velg en som selger bandutstyr, og ikke bare noter og blokkfløyter..

 

Sier ikke at du skal handle her, men her kan du se litt på hva jeg mener:

 

http://www.capro.no/IE_index.asp

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Sier ikke at du skal handle her, men her kan du se litt på hva jeg mener

Ah endelig noen som hadde en fornuftig ide ;)

 

Dette må jeg sjekke nøyere opp i.. tusen takk.

 

Edit:

 

Heheh.. ny slogan .. rack on back ? Tror ikke det finnes lettvekts rack-type kasser for sensitivt utstyr .. MED meisel. På tide å sende inn en patentsøknad :-p

Endret av jib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...