Gå til innhold

Radeon 9800pro 128 bit vs. 256 bit??


Anbefalte innlegg

altså, er det 128 MB ram eller 128-bit det er snakk om?

Les posten hans. Der står det. Ganske utrolig hva?

Ingen grunn til å være frekk.

 

"Det ble et Sapphire Radeon 9800pro 128mb kort, MEN: det var 128 bit RAM på det!! Hercules kortet hadde 256 bit RAM."

Det står jo helt klart i den setningen der?

Men jaja, nok om det.

 

Det her synes jeg var dårlig av komplett. Tenk om det hadde vært en som ikke kunne så mye om data.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står jo helt klart i den setningen der?

Men jaja, nok om det.

 

Det her synes jeg var dårlig av komplett. Tenk om det hadde vært en som ikke kunne så mye om data.

Tja, jeg syns det var dårlig av Komplett å sende meg det 128-bit kortet i første omgang, men jeg syns fortsatt at det var skikkelig realt og profft av de å sende meg X800 kortet. Ja, det koster like mye som det kortet jeg sendte inn først, men som sagt: jeg forventet ikke at jeg skulle få et tilbake av samme verdi.

Endret av Doktor Progg
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at de har prøvd å svindle deg. Det er nok sansynligvis heller den som har behandlet saken ikke har visst forskjellen på disse kortene. Det er vanskelig å vite alt om all hardware selv om man arbeider på komplett, og det er nok en del folk der som ikke kan så mye som vi entusiaster ville håpe at de gjør...

 

Men Komplett rydder opp etter seg, så det viser jo at de ikke er skurker. Har selv god erfaring med komplett.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Synes Sapphire burde anklages for *svindel*.. :thumbdown:

Ett slikt "9800 Pro" kan neppe yte noe bedre enn ett 9600XT?

Har noen sett noen "benchmarks" med dette vandaliserte "9800Pro" kortet?

sapphire kan neppe anklages for svindel på grunn av dette... de skriver tydelig på pakken at det er 128bits minnebåndbredde på kortet. Men jeg er ellers enig i at dette er et kort som kun skaper forvirring på markedet, og vi kunne fint klart oss uten.

 

Til trådstarter: hyggelig at du fikk ordnet saken, og et X800pro er jo ikke noe dårlig plaster på såret... Jeg velger å tro at dette var en ærlig feil av komplett, og at de ikke prøvde å svindle noen. Men hvis jeg hører om flere situasjoner som dette, kan det inntrykket fort skifte.

Tror nok komplett har mer å tape på å risikere å få rykte på seg for å lure kunder, enn å tjene 3-400kr på hver 9800pro retur.

Lenke til kommentar
Oi oi oi oi! Idag fikk jeg returbekreftelse fra Komplett angående 128-bit kortet jeg fikk feiltilsendt. Får et Sapphire Radeon X800PRO 256MB istedet! Da snakker vi ja!

 

Da er alt tilgitt til Komplett!

:mad: Det fikk ikke jeg da jeg returnerte mitt Sapphire 9800 pro som gikk filleveien etter kun få timers bruk. Fikk bare tilbake et nytt 9800 pro kort. Dette beviser jo kanskje at Komplett forskjellsbehandler kundene sine? Jeg spesifiserte til og med i returskjemaet at jeg kunne betale mellomlegget på et X800 kort. Komplett har mistet en kunde for å si det sånn... :thumbdown:

 

Edit: Fikk dette Sapphire 9800 kortet i retur.

Aner ikke om det er 128bit utgave eller ikke. Får vel teste det. Kan sikkert heve kjøpet om det er 128bit?

 

;-S

Endret av sadolf
Lenke til kommentar
Oi oi oi oi! Idag fikk jeg returbekreftelse fra Komplett angående 128-bit kortet jeg fikk feiltilsendt. Får et Sapphire Radeon X800PRO 256MB istedet! Da snakker vi ja!

 

Da er alt tilgitt til Komplett!

:mad: Det fikk ikke jeg da jeg returnerte mitt Sapphire 9800 pro som gikk filleveien etter kun få timers bruk. Fikk bare tilbake et nytt 9800 pro kort. Dette beviser jo kanskje at Komplett forskjellsbehandler kundene sine? Jeg spesifiserte til og med i returskjemaet at jeg kunne betale mellomlegget på et X800 kort. Komplett har mistet en kunde for å si det sånn... :thumbdown:

 

Edit: Fikk dette Sapphire 9800 kortet i retur.

Aner ikke om det er 128bit utgave eller ikke. Får vel teste det. Kan sikkert heve kjøpet om det er 128bit?

 

;-S

Nei, men jeg returnerte i utgangspunktet ikke et Sapphire kort heller. Mitt var et Hercules, og det finnes jo ikke lenger. Litt annerledes :roll:

Lenke til kommentar
Oi oi oi oi! Idag fikk jeg returbekreftelse fra Komplett angående 128-bit kortet jeg fikk feiltilsendt. Får et Sapphire Radeon X800PRO 256MB istedet! Da snakker vi ja!

 

Da er alt tilgitt til Komplett!

:mad: Det fikk ikke jeg da jeg returnerte mitt Sapphire 9800 pro som gikk filleveien etter kun få timers bruk. Fikk bare tilbake et nytt 9800 pro kort. Dette beviser jo kanskje at Komplett forskjellsbehandler kundene sine? Jeg spesifiserte til og med i returskjemaet at jeg kunne betale mellomlegget på et X800 kort. Komplett har mistet en kunde for å si det sånn... :thumbdown:

 

Edit: Fikk dette Sapphire 9800 kortet i retur.

Aner ikke om det er 128bit utgave eller ikke. Får vel teste det. Kan sikkert heve kjøpet om det er 128bit?

 

;-S

Det er ett 256 bit kort du viser link til der. Kan også være interessant for de som har kjøpt 128 bit versjonen å lese her: http://hw.no/art.php?artikkelid=8247

Lenke til kommentar

Æsj! Ser at Komplett.no har oppdatert X800pro kortet fra "Lagerstatus: ubekreftet 01.07.2004" til "ubekreftet 17.07.2004". Det betyr en måneds ventetid på kortet det! ARGHHH!!

Lurer på hvorfor leverandøren til Komplett (Sapphire?) er så treige....

 

Jaja, håper det kommer tidligere allikevel... krysse fingra.

Lenke til kommentar
Æsj! Ser at Komplett.no har oppdatert X800pro kortet fra "Lagerstatus: ubekreftet 01.07.2004" til "ubekreftet 17.07.2004". Det betyr en måneds ventetid på kortet det! ARGHHH!!

Lurer på hvorfor leverandøren til Komplett (Sapphire?) er så treige....

 

Jaja, håper det kommer tidligere allikevel... krysse fingra.

Du får nok kortet ditt fra den ladningen som ankommer 1.7.

 

De har bare solgt alle de kortene allerede, så de som bestiller kort nå før dem ikke før etter 17.7.

 

Sånn er det vanligvis i allefall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...