Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk og Mac

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har tenkt aa gaa i anskaffelse av en Apple Powerbook.

Jeg har allerede en stasjonaer PC hjemme som har ethernet kort og ADSL modem ( Billion 5100 ).

Hva burde jeg kjoepe av nettverksutstyr for aa faa satt opp et traadloest nettverk mellom PC - Mac ?

Mellom PC'er i et vanlig nettverk saa er det jo nok med en HUB, men er ikke sikker paa hvordan det er med traadloese nettverk ( noe slags traadloes HUB eller.no ? ), maa jeg evt kjoepe traadloest kort til min stasjonaere PC ogsaa ?

Er det noen kjente kompatibilitets problemer for aa koble sammen PC og Mac ?

Og hva med kryptering, noen spesielle kompabillitets problemer der ?

Vet dette er en masse spm, haaper det er noen her som har svar paa noen av de hvertfall :)

Mvh

Arve

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bare skaff deg en ruter med trådløse tilkoblingsmuligheter og husk på å kjøpe en Mac med Airport-kort. Det skal være det. Maskina du har nå kobler du rett i switch-delen av ruteren, og Mac-en kan koble til vha ditt nye trådløse nettverk.

Skal vel være veldig enkelt å dele filer mellom Mac-maskiner og Windows-maskiner.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Skrevet

En Powerbook har Airport Extreme kort innebygget så den biten trenger man ikke tenke på . Dette kortet støtter 54mbps overføring så man bør da kjøpe en router som har denne muligheten .

Det er ellers veldig greitt å sette Mac i nettverk sammen med Pc , noe knoting kan det bli i begynnelsen men Panter har blitt videreutviklet har det bare blitt enklere etter min mening å få dette til på en tilfredstillende måte .

Kryptering av nettet er helt kurant å sette opp men jeg anbefaler også å låse tilgang på mac adresser .

Skrevet
Hei,

Har tenkt aa gaa i anskaffelse av en Apple Powerbook.

Jeg har allerede en stasjonaer PC hjemme som har ethernet kort og ADSL modem ( Billion 5100 ).

Hva burde jeg kjoepe av nettverksutstyr for aa faa satt opp et traadloest nettverk mellom PC - Mac ?

Mellom PC'er i et vanlig nettverk saa er det jo nok med en HUB, men er ikke sikker paa hvordan det er med traadloese nettverk ( noe slags traadloes HUB eller.no ? ), maa jeg evt kjoepe traadloest kort til min stasjonaere PC ogsaa ?

Er det noen kjente kompatibilitets problemer for aa koble sammen PC og Mac ?

Og hva med kryptering, noen spesielle kompabillitets problemer der ?

Vet dette er en masse spm, haaper det er noen her som har svar paa noen av de hvertfall :)

Mvh

Arve

Det er en stor fordel å få de masete macene på et eget nettverk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...