Gå til innhold

CPU bruker 100%


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har et problem med pc'en min.

Jeg kjører Winxp norsk med servicepack 1a

 

Av og til om jeg gjør på mye samtidig så begynner plutselig alt å gå veldig treigt!

Skjønte ikke hva som foregikk.... helt til jeg åpna "Oppgavebehandler" altså trykk "Ctrl+Alt+Del"

Der ser jeg at CPU går på 100% konstant!!

Det er fila explorer.exe som bruker hele prosessorkraften :wow:

 

Og sånn står den... for å få slutt på det så må jeg restarte!

 

Dette skjedde hele tida før når jeg dreiv å surfa og styrte.. rett plagsomt.

 

Nå har jeg ikke hatt problemet på laang tid... før nå i dag så skjedde det igjen!

CPU'en bruker 100% idet jeg skriver her nå.

 

Er det noen som har vært borti lignende før ?

 

Det er ikke bare pc'en min, for en kamerats pc oppfører seg helt likedan, og der er det også "explorer.exe" som bruker hele prosessorkraften!

 

Takknemlig for alle eventuelle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skjer tilfeldigvis ikke idet du kommer inn i en mappe hvor det ligger en eller flere AVI-filer? (videofiler).

Jo det er da jeg holder på med .avi filer det skjer som oftest!

 

Særlig på kameratens pc så er det en .avi fil han ikke kan være borti....er han borti den så bruker pc'en 100% konstant....!

Lenke til kommentar

To solve this problem all you have to do is the following:

1. Open up regedit

2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

 

Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources.

 

Restart marskina og se om det hjalp.

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Jeg har et problem med pc'en min.

Jeg kjører Winxp norsk med servicepack 1a

 

Av og til om jeg gjør på mye samtidig så begynner plutselig alt å gå veldig treigt!

Skjønte ikke hva som foregikk.... helt til jeg åpna "Oppgavebehandler" altså trykk "Ctrl+Alt+Del"

Der ser jeg at CPU går på 100% konstant!!

Det er fila explorer.exe som bruker hele prosessorkraften :wow:

 

Og sånn står den... for å få slutt på det så må jeg restarte!

 

Dette skjedde hele tida før når jeg dreiv å surfa og styrte.. rett plagsomt.

 

Nå har jeg ikke hatt problemet på laang tid... før nå i dag så skjedde det igjen!

CPU'en bruker 100% idet jeg skriver her nå.

 

Er det noen som har vært borti lignende før ?

 

Det er ikke bare pc'en min, for en kamerats pc oppfører seg helt likedan, og der er det også "explorer.exe" som bruker hele prosessorkraften!

 

Takknemlig for alle eventuelle svar!

Jeg har også hatt det problemet med at cpu brukte 100%. Men hos meg var det System Idle Process som brukte alt. Det jeg gjorde var å formatere, deretter ta fullstendig windows update og defragmentering. Etter det har den ikke oppført seg slik. :thumbup:

Lenke til kommentar

Grunnen til at det skjer, er at XP søker i hele avi filen for å finne informasjon om filen. Dersom filen er stor så vil det ta lang tid å søke i gjennom hele. Dette resulterer i at cpu'en vil stå i lang tid på høy last. Dette fører også til at du ikke kan slette avi filene pga at de brukes av Windows. Posten som ghbing postet fjerner filsjekkingen av avi-filer.

 

EDIT:

 

Fra MS: http://support.microsoft.com/default.aspx?...0&Product=winxp

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet i mange måneder før jeg fant en mpg fil (840 000Mb) som jeg ikke klarte å flytte. Den var i bruk av en annen bruker (!) Jeg gjorde kort prosess, (etter å ha prøvd alle tenkelige måter å flytte, gi nytt navn, slette, you name it, I've tried it. ) Jeg flyttet alt det andre på den hdden over til en annen hdd.

Så koste jeg meg mens jeg formaterte den hdden :yes::w00t:

 

Problemet var løst.

 

:green::D:green:

Lenke til kommentar

Hadde noe av det samme problemet selv. explorer avsluttet unormalt når jeg valgte egenskaper for en avi fil, installerte windows mediaplayer på nytt og problemet var løst.

Burde kanskje nevne at jeg hadde problemer med wmp fra før, eller så hadde jeg aldri tenkt på å reinstallere den.

Lenke til kommentar
Jeg har også hatt det problemet med at cpu brukte 100%. Men hos meg var det System Idle Process som brukte alt. Det jeg gjorde var å formatere, deretter ta fullstendig windows update og defragmentering. Etter det har den ikke oppført seg slik.  :thumbup:

huff..

Endret av FleshEater
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...