Gå til innhold

Trenger bra headset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, mange folk mange meninger.

 

Jeg har et bra tips hvis du skal ha prof. og er villig til å betale for det.

Sennheiser.

 

Har et par, svei i lommeboka, men har aldri angret en dag.

Men faktisk skal KOSS være de beste til under 1000lappen.--> HiFi Klubben. (De fører ikke Sennheiser sist jeg sjekket, måtte i en butikk hvor meny'en bestod av Strauss monoblokker, Densen og EC)

Lenke til kommentar

Jeg hentet mitt headset på dynga jeg...

Det var brekt, men jeg teipet det og vasket det (det luktet litt råttent)

Og jeg skal si dere at det er det beste headsettet som har vært på mitt hode, noen gang!

Noen andre pluss ved dette headsettet er at det har en ledning på 6 Meter, og at det spiller virkelig høyt og klart!

Skjønner ikke hvem idioter som kastet det?

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker helt feil så har Sony en modell som heter MDR-V700.

 

Dette headsettet mener jeg er helt suverent. Nå spørs det klart litt hva du er ute etter, klar/ren lyd, god bass et... Hva gjelder bass skulle disse gi det du trenger og litt til, pluss at forvrengningen er lav selv når man drar på ganske mye.

 

Har brukt disse til miksing med platespillere (og mye annet også forsåvidt), og erfaringene mine er veldig gode. Sitter godt på hodet og er ikke alt for tunge å drive.

 

Men hvis du er ute etter naturtro lydgengivelse så er vel kanskje Sennheiser det beste valget, allikevel så synes jeg disse stiller bra i de aller fleste andre klasser.

 

-->Calm

Lenke til kommentar

Du sier ikke i hvilken prisklasse du vil handle i, så jeg setter opp et par alternativer. Det er hoversaklig to typer hodetelefoner; den lukkede og den åpne. Fordelen med lukkete hodetelefoner er jo at du ikke kan høre støy som er rundt deg, men lydkvaliteten vil aldri bli like god som den åpne typen. Den åpne typen låter rett og slett mer luftig.

Sennheiser er gode, både på lydkvalitet og komfort.

Samtlige modeller er meget bahagelige. Jeg har hatt flere forskjellige modeller og er meget godt fornøyd med Sennheiser.

HD 500 kr: 1.110,-

HD 570 kr: 1.475,-

HD 580 kr: 2.825,-

HD 600 kr: 3.150,-

(Sakset fra Oslo hifi Center sine sider

Det er ikke uten grunn at Sennheiser er svært mye brukt i den profesjonelle lydbransje. Komforen er på topp, det samme er lydkvaliteten.

 

AKG her også gode hodetelefoner, men disse har jeg ikke erfaring med. Akersmic selger AKG.

Grado her utrolig god lydkvalitet, men de er uaktuelle fordi de er ikke sååå behagelige å bruke. De første ukene får man rett og slett vondt i øra(utenpå, altså). Sony kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-14 02:28, C. Alshus skrev:

HD 500 kr: 1.110,-

HD 570 kr: 1.475,-

HD 580 kr: 2.825,-

HD 600 kr: 3.150,-

(Sakset fra


Priser fra http://www.musicians-gear.com (inkl.norsk moms):

HD 570 kr: 806.62,-

HD 580 kr: 1573.68,-

HD 600 kr: 2168.90,-

Legg til 6% i toll var det vel, og to-tre hundre (husker ikke eksakt) i frakt, så ser du at du sparer en del.

Og kvaliteten er bra ja, ingen tvil.

Lenke til kommentar

Anbefaller KOSS !!!

 

- Det er mange meninger rundt valg av head phones.. Men anbefaller disse som jeg faktisk også har selv blant annet fordi :

 

de har..

- God lyd samt god bass

- Lang ledning

- grei pris : 500 lapp på Siba

- Ekstremt godt egnet til LAN

 

- Det eneste er at i begynnelsen kan du få følelsen av at de er litt store å ha på seg,.. Men den følelsen forsvinner i det du blir vandt med den

http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/02Pro...ereophones^UR30

Lenke til kommentar

Rolig rolig folk. Hadde ikke tenkt å bruke så mye penger på de. Har pc-anlegg(DDT 3500) til 3000, og skal bare ha noen hodetelefoner jeg kan bruke på LAN og om natten. Noen som har noen gode erfaringer med noe i 300-600 klassen? Trenger ikke verdens beste. Vil forresten helst ha lukkete hodetelefoner. God bass er viktigst, men lyden kan ikke være HELT forvrengt og ødelagt :smile:

Lenke til kommentar

Kan anbefale Koss Porta Pro på det varmeste. Varierer litt i pris, men det billigaste eg har sitt dei for er 595,-. Meget god lyd + livstidsgaranti. Isolasjonen på ledningen min sprakk etter to år, leverte dei inn der eg kjøpte dei og fekk dei tilbake etter nokre dager med ny ledning, nye puter + et ekstra sett med puter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...