Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Store filer over nettverk "kveler" router...


Anbefalte innlegg

Når jeg kopierer større filer (400mb+) mellom pc`er i mitt hjemmenettverk så opplever jeg hele tiden at routeren "kveles", det vil si at jeg etterpå ikke får kontakt med hverken login på router eller internet. Noen ganger kommer den tilbake av seg selv etter noen minutter men som regel trengs det en reboot. Switchdelen fungerer hele tiden da jeg greit kan kommunisere mellom pc`ene mine som har fixed ip.

 

Routeren er en 3com 3c857 m/siste fw

 

Har noen noe input på dette..?

 

 

/R :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikkert den er ødelagt. Jeg har opplevd det samme med min Zywall.

 

Tror det ble for mye "båndbredde" for den stakkars brannmuren å håndtere, så jeg kjøpte en switch som jeg plugget i zywallen slik at all intern trafikk ikke må svinge innom brannmuren på turen - og det hjalp.

Lenke til kommentar

Billigroutere gjør dette tror jeg. Har D-link 604 og den har definitivt det problemet. Dersom du rebooter routern funker webinterfacet helt fint, men straks det blir båndbredde bruk på den sliter man med å bruke webdelen. Dette forblir selv om jeg slutter å laste ned. Ting henger seg opp helt til man tar en reboot på routern igjen (kald reboot).

 

Til sammenlikning koblet jeg en D-Link 604 og en D-link 804 i serie fra PCen min ut på nettet og prøvde igjen. 804 hadde absolutt ingen problemer, mens 604 sleit med en gang. 604 ble også alltid svært varm ved bruk mot 804 som var rimelig kjølig i sammenlikning.

 

-Wolf5

Lenke til kommentar

3COM Officeconnect gateway har/hadde samme problem, så jeg bytta den tre dager etter på angrefrist. Den stoppa etter tre-fire timer med spilling! Og det er ikke mye trafikk som går gjennom en ruter når man kjører LAN på Ghost Recon.

 

Gjorde det forøvrig på surfing o.l. også. Måtte ta reboot på ruteren hver morgen etter at den hadde stått på over natten.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er tilfellet med alle billig-routere, jeg har en 3Com OC Gateway som fungerer helt fint å kopiere filer over(etter at jeg oppdaterte firmware). Tar til stadighet og spiller filmer av på maskin på trådløst nett, og har også kopiert over store filer(500mb+). Har forsåvidt stort sett bruk et 3com-nettkort også, men far min som har et integrert wlan-kort har heller ikke klart og knele den. Faktisk er routeren ikke langt fra 100GB jubileum siden sist reboot nå, så det kan man vell kalle stabilt :\

Lenke til kommentar

Så web menyen på routern funker fint på denne routern selv med trøkk på 200kb/s og mer? I så fall kunne du skrive litt mer detaljer om routern (greit å kanskje velge den neste gang jeg kjøper router).

 

Støtter den å kunne ha VPN server bakom med VPN klienter fra internett som kobler seg til? (flere routere kan ikke dette)

Er FTP noe problematisk? (noen routere er spesiell på ftp)

 

Eller er den helt "gjennomsiktig" på alle porter man åpner (TCP/UDP og andre spesielle protokoller som er mest brukt)?

 

-Wolf5

Lenke til kommentar
Så web menyen på routern funker fint på denne routern selv med trøkk på 200kb/s og mer? I så fall kunne du skrive litt mer detaljer om routern (greit å kanskje velge den neste gang jeg kjøper router).

 

Støtter den å kunne ha VPN server bakom med VPN klienter fra internett som kobler seg til? (flere routere kan ikke dette)

Er FTP noe problematisk? (noen routere er spesiell på ftp)

 

Eller er den helt "gjennomsiktig" på alle porter man åpner (TCP/UDP og andre spesielle protokoller som er mest brukt)?

 

-Wolf5

jeg har denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120847&cks=PRL

 

Kjører med firewall på, og har satt opp 2 "viretuelle servere"(for eMule), eller så er allt standard oppsett. Som sagt hang den seg under load med den medfølgene firmwaren, men etter og ha oppdatert til nyeste har jeg ikke opplevd noe problemer.

 

Web-administrasjonen er tilgjengelig uansett hvor mye jeg belaster den.

Lenke til kommentar

Noe nytt som sier at det fikser dette siden i fjor?

 

Har skrevet på flere forumer tidligere angående problemet. Det var aldri noen som svarte at de ikke hadde dette problemet, og flere som sa de hadde problemet.

 

Mener jeg har siste firmware anno 2003 og har ikke sett noen forbedringer bortsett fra GUI endringer på web-konfigurasjonen.

 

-Wolf5

Lenke til kommentar
Jeg hadde siste firmware den gang da. Tror det var 1.30, er det den du kjører Civilix? Eller er det kommet en ny siden? 1.40?

Jeg har verson 1.02.13 :dontgetit: Jeg tror det har kommet en ny revisjon av hardwaren på de routerene også, kamerat av meg har vertfall en router med samme navn men han har ikke like mange alternativ i administrasjonsgrensesnittet(bl.a. ikke noen trafikkmåling) enda vi kjører samme firmware på dem.

Lenke til kommentar
Til sammenlikning koblet jeg en D-Link 604 og en D-link 804 i serie fra PCen min ut på nettet og prøvde igjen. 804 hadde absolutt ingen problemer, mens 604 sleit med en gang. 604 ble også alltid svært varm ved bruk mot 804 som var rimelig kjølig i sammenlikning.

 

-Wolf5

Jeg hadde en SMC Barricade 8-port ruter før og byttet den ut med en D-Link 604+D-Link 5-port switch fordi jeg opplevde at Barricaden kvelte seg. Nå opplever jeg det samme, og jeg tror jeg må bytte igjen, har ikke råd til at den skal koble ned hele tiden (driver litt remote computing).

 

Derfor Wolf, tror du at å kjøpe en D-Link 804HV vil løse problemet?

 

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...