Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettleserhastighet IE 5.5 raskere enn Opera


Anbefalte innlegg

Oppgraderte IE 5 til 5.5 ble det noe systemlåsing. Lastet derfor ned Opera 6.01. Det ble også gjort for at de hevder å være verdens raskeste nettleser.

 

I kveld tenkte jeg å prøve itavisens Speedometer for å måle linjehastigheten på mitt Telenor Avidi Midi abonnement = 512/128 kbps (Internett med TV-kabel).

 

Resultatene ga følgende nedlastingshastighet:

IE5.5: 482, 402 og 488.

Opera: 288, 286 og 246.

 

Altså Opera ga meg langt saktere overføringshastigheter, eller er det jeg som har misforstått hva Opera mener? Er de raskere på en annen måte/ noe annet?

 

Opera har flere gunstige funksjoner som er bedre enn IE (oversetting av ord mellom ulike språk, direkte søkfunksjon, m.m.). Færre brudd er også et pluss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-13 21:51, kint skrev:

Oppgraderte IE 5 til 5.5 ble det noe systemlåsing. Lastet derfor ned Opera 6.01. Det ble også gjort for at de hevder å være verdens raskeste nettleser.


I kveld tenkte jeg å prøve itavisens Speedometer for å måle linjehastigheten på mitt Telenor Avidi Midi abonnement = 512/128 kbps (Internett med TV-kabel).


Resultatene ga følgende nedlastingshastighet:

IE5.5: 482, 402 og 488.

Opera: 288, 286 og 246.


Altså Opera ga meg langt saktere overføringshastigheter, eller er det jeg som har misforstått hva Opera mener? Er de raskere på en annen måte/ noe annet?


Opera har flere gunstige funksjoner som er bedre enn IE (oversetting av ord mellom ulike språk, direkte søkfunksjon, m.m.). Færre brudd er også et pluss.


 

For meg er det omvendt:

IE6.0: 1377 1464 og 1443

Opera 6.01: 1748 1736 og 1708

(driver med lett nedlasting)

 

har 2mbit adsl

Lenke til kommentar

Med IE5.5 får stopper det på 3 tester! Med Opera har jeg forsøkt to ganger til. Resultatet ble 276 og 283 kbps. Hjertet slår for Opera så det var jo bra å se at andre har motsatt resultat.

 

Har en annen kuriositet å melde.

Abonnementet mitt er utvidet med MULTI (intill 4 maskiner/IP adresser, fortsatt 512/128). Jeg har en stasjonær Evercom PII 233 Mhz (Win95) og en bærbar Compaq Presario 1700 (Win-XP).

Speedometerhastighet for stasjonær var 288 og for den bærbare 533(!).

 

Ja, ja livet er forunderlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...