Gå til innhold

Eksamen Systemutvikling VKII 2004..


Marvil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på en ting:

 

Av og til når jeg skal velge type på attributter, kommer det opp VARCHAR/FLOAT/osv istede for TELLER/TEKSTE/osv... Noen som vet hvordan det kan fikses eller hva de forskjellige betyr?

 

(I MODELATOR altså)

 

Litt kjipt om det skjer på eksamen :dontgetit:

Endret av thorel
Lenke til kommentar

Ser du har tatt 'Stillinger' som en entitet (er det entitet det kalles?) i Elev tabellen.

 

Blir ikke det dobbel lagring?

Kan eleven jobbe i mere en en bedrift (da har han ikke nødvendigvis sammes stilling)?

 

Litt usikker på om det burde våret egen tabell 'Stilling'..

Lenke til kommentar

Ser du har tatt 'Stillinger' som en entitet (er det entitet det kalles?) i Elev tabellen.

 

Blir ikke det dobbel lagring?

Kan eleven jobbe i mere en en bedrift (da har han ikke nødvendigvis sammes stilling)?

 

Litt usikker på om det burde våret egen tabell 'Stilling'..

Ja vet, ser det i morgen tror jeg..

 

Entitet = Tabell

Linje = De forskjellige postene i entiteten/tabellen

 

tror jeg det er.

Lenke til kommentar

Jeg har en merkelig tendens til å gå inn i en slags "rocky/rambo" tilværelse før en eksamen og vet nå her jeg sitter at jeg i morgen kommer til å gjøre en helvettes bra jobb og gi alt. Ganske deilig følese å ha til hver eksamen. Uansett hvor mye jeg kan/ikke kan.

 

hehe, *taunt* :D

Lenke til kommentar

Haha mongoeksamen.. S4tan.

 

Aldri satt meg inn i Project og Modelator, så brukte vel en time å lese hvordan dem funka.. :laugh: Så laga jeg et av skjemaene 10 ganger, da jeg alltid fant noe som mangla..

 

Så tilslutt når jeg skulle levere, så var av en eller annen grunn databasen min 10MB (!!!!), og disketten tok 1.44 :thumbup: Håper bare IT-ansvarlig husker å brenne og levere CDen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...