Gå til innhold

PowerColor 9800 Pro tok kvelden


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ja, da tok mitt PowerColor Radeon 9800 Pro (ATI, 128 MB) kvelden, etter hele

1 og 1/2 måneds tid i normal bruk, uten overklokking og med vannkjøling fra Asetek påkoblet i stedet for den relativt dårlige standardkjøleren. :roll:

 

Er det noe som ikke stemmer helt her? :mad:

 

Hva er garantien på slike kort, begynner jeg å lure på? Forhåpentligvis mer enn to måneder...? :ermm:

 

Edit:

En malerisk fremstilling av hvordan det hele så ut før kvelden kom:

- Øresus pga. skrekkelig, plagsom pipelyd fra skjerm

- Skurring på skjerm

- Bildet ble delt opp i ca. 1/10 av skjermens oppløsning, og rektangulære firkanter i alle regnbuens farger forandret seg hurtig mens jeg ventet.

 

Så tok den kvelden, og jeg tenkte :wallbash:

Så tenkte jeg på garanti osv. :hmm:

Endret av The.Arisen.One
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Ja, da tok mitt PowerColor Radeon 9800 Pro (ATI, 128 MB) kvelden, etter hele

1 og 1/2 måneds tid i normal bruk, uten overklokking og med vannkjøling fra Asetek påkoblet i stedet for den relativt dårlige standardkjøleren. :roll:

 

Er det noe som ikke stemmer helt her? :mad:

 

Hva er garantien på slike kort, begynner jeg å lure på? Forhåpentligvis mer enn to måneder...? :ermm:

Kanskje litt vansklig å kreve noe garanti, du har jo brukt vannkjøling og ikke den orginale viften.

Selvom om vannkjøling er mye bedre, kan det hende at de stiller noe haker ved det??

Men, men vi for håpe på det beste :thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk nettopp en mail fra NetShop, der jeg kjøpte det:

 

"Hei

 

Fyll ut returskjema, og send det tilbake til oss, så skal vi finne ut av det.

Mest sannsynlig, så sender vi deg et nytt kort straks vi har testet det her.

(Garantien er 2 år)

 

Mvh

Kai

Kundesenter/Netshop!"

 

Fine greier,

:thumbup: til NetShop; so far so good.

Endret av The.Arisen.One
Lenke til kommentar

hmm.. lukter svidd muffins her. Et 9800 kort tar ikke kvelden sånn helt uten videre. Spør du meg høres det ut som en liten dråpe vann elns. har funnet veien til 9800PRO kortet ditt, men igjen rart at det i hele tatt vises noe på skjermen da.

 

Om du spør om nytt, og forhandler får greie på at du har brukt vannkjøling er sjansen stor for at de nekter å gjøre noe. Men om du e en fair person, som er overbevist om at kortet har forlatt oss av naturlige årsaker kan du putte på orig. vifte å sende i retur.. Litt tvilsom sistnevnte der, spørs hvor moralen din sitter.

Lenke til kommentar
hmm.. lukter svidd muffins her. Et 9800 kort tar ikke kvelden sånn helt uten videre. Spør du meg høres det ut som en liten dråpe vann elns. har funnet veien til 9800PRO kortet ditt, men igjen rart at det i hele tatt vises noe på skjermen da.

 

Om du spør om nytt, og forhandler får greie på at du har brukt vannkjøling er sjansen stor for at de nekter å gjøre noe. Men om du e en fair person, som er overbevist om at kortet har forlatt oss av naturlige årsaker kan du putte på orig. vifte å sende i retur.. Litt tvilsom sistnevnte der, spørs hvor moralen din sitter.

Er det ikke litt merkelig om dette skulle skje ettersom jeg har brukt denne vannkjølingen på mitt Creative GeForce Ti 4400 uten problemer siden nyttår frem til jeg skiftet i april? Og det har dessuten gått helt greit også etter byttet frem til den skjebnesvangere dagen? :hrm:

Lenke til kommentar

Har du sjekka at det ikke er spor av vann noen plass?

Sansynligvis så er det CPU kjøleren som har lekket.

Husk ingenting varar evig og feil kan oppstå på alt..men er du heldig så er det skjermkortet som har "drept"seg selv. :ermm: og får nytt på garantien....

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar

Klarte selv å ødelegge kortet mitt, men da jeg skulle montere vannkjøling.

 

Gå grunding over kortet, og se etter feil. Som nevnt, eks. sprekker i minnet, eller som i mitt tilelle, knust kjerne.

 

Det er surt, veldig surt. Og surere for meg som ikke kan ha vannkjling før jeg får nytt kabbis, pga. jeg ødela det forrige på det dårlig gjennomførte prosjektet mitt.

Lenke til kommentar

Jeg kontaktet komplett om samme tingen for en stund tilbake da jeg bestemte meg for r9800 kort. Det viser seg det at hvis du fjerner den orginale vifta, mister du atutomatisk garantien med mindre det er en stor produksjonsfeil..

 

En lite del av svaret tilbake:

Hvis defekt kort ikke levere oss tilbake i orginal stand vil ikke vi få

retur på det mot produsent og kan derfor heller ikke gi garanti til deg

på det.

Lenke til kommentar

Som jeg ser det er det mer sannsynlig at kortet går i stykker med den originale kjølingen enn med vannkjøling pga. overoppheting.

 

Når det gjelder brudd på garantien når man setter på vannkjøling, er det utrolig dårlig opplyst om dette, isåfall.

 

Jeg skal likegodt sende en mail og spørre om dette. Jeg vil ha en avklaring.

Og jo: jeg kan kjøpe meg nytt skjermkort, men da vil jeg vite mine plikter og rettigheter til neste gang, iallfall. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg kontaktet komplett om samme tingen for en stund tilbake da jeg bestemte meg for r9800 kort. Det viser seg det at hvis du fjerner den orginale vifta, mister du atutomatisk garantien med mindre det er en stor produksjonsfeil..

 

En lite del av svaret tilbake:

Hvis defekt kort ikke levere oss tilbake i orginal stand vil ikke vi få

retur på det mot produsent og kan derfor heller ikke gi garanti til deg

på det.

Ærlig talt, er det ikke litt sent å opplyse om dette først etter at kortet er returnert?

I brukermanualen på mitt kort står det ikke et ord om "warranty" eller lignende. Man skal da kunne være forbrukere uten å være jurister med både innenriks- og utenriks- kompetanse?

 

= sant ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nei, det er nok slik at hvis en tukler med kortet (altså setter på heatsinks, bytter ut vifta eller kjølingen) så faller garantien bort.

 

Og hvis du ikke fant det noen steder hvorvidt det fjernet garantien: Moralen er at man må/burde sjekke hvorvidt det er greit (at garantien ikke faller bort) med selskapet som solgte deg kortet før du tukler med produktet.

Hvis ikke så kan du gå på dem smellen du sannsynligvis kommer til å gå på nå. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...