stian-hg Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Jeg fikk i dag et etterlengtet skjermkort i Radeon 9800 Pro som skal ta over for mitt nesten-pensjonerte GeForce4 Ti-4200. Jeg gikk da for Lite Retail versjonen fra Sapphire siden jeg ikke liker så mye dilldall man pleier å få med. Skuffelsen var imidlertid stor da jeg åpnet esken fra Komplett. Der hadde de (Sapphire) klart å klemme det stakkars kortet ned i en eske som knapt rommer et PCI-kort. Strømledningen lagde en svær bule på esken og la sikkert et et rimelig bra press på viften/kjøleren på den andre siden. Selve viften var ikke den samme som i HW.no's test av kortet. Den var festet med noen pinglete plastikkpinner og den ene var naturligvis brukket. Frustrasjonen bredde seg over meg... trodde kun det var bundelen som var forskjellig i Lite Retail utgaven. Noen andre som har opplevd det samme? Nekter å tro at mange skjermkort overlever i denne dårlige forpakningen Sapphire benytter. Hvertfall ikke hvis viften er festet på en slik måte.
Seian Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Hva mener du med at den vifta var festet med noen pinglete plastikk pinner? Ihvertfall, det var ikke slikt jeg opplevde det. Jeg er godt som fornøyd med grafikk kortet mitt.
stian-hg Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Skrevet 1. juni 2004 (endret) Hva mener du med at den vifta var festet med noen pinglete plastikk pinner? Viften sammen med ramsinks var festet til selve kortet med to skrale plastpinner, eller bolter som jeg egentlig ville kalt det hvis de var av kvalitet. På grunn av den lille esken ble det lagt press på kortet med kjøleenheten og dermed var den ene brukket. Synes bare det er utrolig underlig at Sapphire ikke spanderer en eske det er plass i. Lite retail fikk en ny betydning for meg kan du si... EDIT: formulering... Endret 1. juni 2004 av stian-hg
Rufati Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Hva mener du med at den vifta var festet med noen pinglete plastikk pinner? Ihvertfall, det var ikke slikt jeg opplevde det. Jeg er godt som fornøyd med grafikk kortet mitt. De plastikk pinnene er jeg også kjent med. Fikk de på mitt første Sapphire 9800NP. Disse er greie nok, om de sitter fast, men ser noe puslete ut. Du sa den ene var løs? Send en positiv mail der du forklarer problemet ditt til komplett.no, de er etter min oppfattning meget seriøse med kundene sine. Spør om du kan få et nytt kort fordi du ikke vil begynne å bale med hardware, som kanskje igjen gir loss av garanti. Viften ikke _ den samme? 9800PRO leveres jo bare med en slik (*jernteppe for figuren)->/_/. Den er grå og kjedelig til et 9800PRO kort, men holder i lange baner. Ikke hørt om noen som har problemer med å overklokke litt med den heller.
stian-hg Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Skrevet 1. juni 2004 (endret) Har skrevet en mail og sender den i retur i morgen med et skjema... regner med det går i orden. Viften ikke _ den samme? 9800PRO leveres jo bare med en slik (*jernteppe for figuren)->/_/. Den er grå og kjedelig til et 9800PRO kort, men holder i lange baner. Du tenker nok på denne: link Her er en annen versjon, men ikke den jeg tenker på: link Det er ikke den kjøleløsningen de har brukt på kortet jeg har fått. Skal se om jeg finner et bildet av dem (skulle hatt digitalkamera tilgjengelig). Endret 1. juni 2004 av stian-hg
Rufati Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Viften ikke _ den samme? 9800PRO leveres jo bare med en slik (*jernteppe for figuren)->/_/. Den er grå og kjedelig til et 9800PRO kort, men holder i lange baner. Du tenker nok på denne: link Her er en annen versjon, men ikke den jeg tenker på: link Det er ikke den kjøleløsningen de har brukt på kortet jeg har fått. Skal se om jeg finner et bildet av dem (skulle hatt digitalkamera tilgjengelig). Serriøst? hmm..pussig! Kan ikke huske jeg har sett en annen kjøleløsing til noen 9800 kort, bortsett fra et og annet XT da. Men har selv puttet på en Zalman Zm1 eller noe slikt på 9800 kortet mitt, og det funker fjell. Kan sende deg den lille som jeg tok av, lik den på bilde?
stian-hg Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Skrevet 1. juni 2004 (endret) Men har selv puttet på en Zalman Zm1 eller noe slikt på 9800 kortet mitt, og det funker fjell. Har vurdert det, men finnes det noen lignende løsninger som ikke tar opp en ekstra kortplass? EDIT: Er det ikke denne alle skryter av? Tar vel opp en ekstra kortplass? Endret 1. juni 2004 av stian-hg
Rufati Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Men har selv puttet på en Zalman Zm1 eller noe slikt på 9800 kortet mitt, og det funker fjell. Har vurdert det, men finnes det noen lignende løsninger som ikke tar opp en ekstra kortplass? EDIT: Er det ikke denne alle skryter av? Tar vel opp en ekstra kortplass? Trodde denne kjøleren var grei, men det står opp til 9700 bare.. hmm.. Tror de fleste tar 1 plass ja. Kjøp en ZM80C-HP og en ZM-OP1. Når jeg kjører viften på 5V og resten av maskinen på veldig lav RPM via bios er den nesten ikke hørbar =) Trenger vel IS7 elns. for å kjøre viftene konstant lavere via bios. Dog litt usikker på andre hovedkort her.
TDK Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Den du linket til på microplex er en konge kjøler! Artic cooling vga silencer = God kjøling og nesten uhørbar!
abcd423417984 Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 jeg har det skjermkortet du snakker om, og har ingenting å utsette på det. ikke heng deg opp i utseendet på det
TDK Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Men hvis en av ''pinnene'' på kjøleren er løs; er selve viften løs? Hvis ikke går det nok bra...
king_pedersen Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 AC VGA Silencer er ikke noe bra, kjøp heller Zalman kjøleribbe og vifte til, det er bra:D
stian-hg Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Skrevet 1. juni 2004 Takker for innspill angående kjølere, men tror jeg ber Komplett ordne saken uansett. Sitter på en HP Pavilion og plass i kabinettet har alltid vært et problem så jeg tviler på det er plass til kreative kjøleløsninger. Regner med e-posten jeg skrev til Komplett var hyggelig nok og at de ikke tror det er meg som har vært uforsiktig. De ser jo selv hvor dårlig forpakningen er. Noen som har peiling på hvor lang tid en slik retursak tar hos Komplett, forresten?
Rufati Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Det går fort og fint. Du sender mail, får som regel retur nr. dagen etterpå. Skriver dette på pakken og sender den til komplett. Om de skal teste tar det litt tid, men om du får ny vare skal ting gå kjapt.
torkelma Skrevet 2. juni 2004 Skrevet 2. juni 2004 Det er ikke sapphire 9800pro 128 bit versjon du har fått? Sapphire har begynt å produsere slike for å selge billig. (siden viften var annerledes???)
gamer73 Skrevet 2. juni 2004 Skrevet 2. juni 2004 Det er ikke sapphire 9800pro 128 bit versjon du har fått? Sapphire har begynt å produsere slike for å selge billig. (siden viften var annerledes???) Det tror jeg du har fått...sjekk denne linken http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122901&cks=PRL for der har du 128bit versjonen.....og da vil jeg si at du har gjort et svært dårlig kjøp!
krist2 Skrevet 2. juni 2004 Skrevet 2. juni 2004 det er vel denne linken som er 128bit versjonen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300462&cks=PRL den linken du viste til er vel 256, er det samme som jeg har, og det er ihvertfall 256bit
gamer73 Skrevet 2. juni 2004 Skrevet 2. juni 2004 Ja..ser ut som jeg la inn feil link der gitt..går litt fort fort i svingene av og til hehe, men uansett...verd å sjekke om den er 128 eller 256
isiac Skrevet 2. juni 2004 Skrevet 2. juni 2004 Unnskyld meg, men hva er den faktiske forskjellen på 128bit og 256bit? Merker man noe? Men så bestilte jeg vel 256 bit'en så jeg er vel safe.
stian-hg Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Skrevet 2. juni 2004 Jeg bestilte 256-bits versjonen. Jeg er bevisst på forskjellen, håper Komplett også er det, men det finner jeg ut når jeg endelig får prøvd det. Er det feil igjen så finnes alltid angrerett Uansett fikk jeg svar fra Komplett på e-posten jeg sendte og jeg tolket den som om dette skulle gå greit. Sendte den i retur i dag. Kostet forresten 95 kr. med Norgespakken. Totalsummen for kortet ble noe høyere enn ventet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå