Gå til innhold

Parabol: Tuneren oppdateres ikke


Anbefalte innlegg

Det er oppdaterings til for Canal Digital og Viasat og det skal tas ut kort og CAM og klippe dette når man får nytt i posten etter å ha ringt og meldt fra at oppdateringen er gjennomført.

 

Jeg sliter på punkt 1. :roll: det er - Sett på TV3, Ta ut Canal Digital kortet og sett tuneren i standby over natten, nå skal den oppgraderes så når du slår på igjenn skal det komme opp et vindu med no greier, men det kommer ikke opp... Her skjer det ingenting.

 

Viasat kortet var i tuneren hele tiden, det ble ikke sagt at det skulle tas ut, men skal det det da? Får jo ikke inn TV3 for å laste oppdateringen uten det vel?

 

 

Flere som har samme problem?

 

Har forresten en Strong SRT8700 tuner.

Endret av Izex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får bare SW oppdatering feil, har gått problemfritt før og alltid på første forsøk. Må sikkert resette hele forbanna greia, plages jeg mere nå så kaster jeg tuneren å kjøper en dreambox.

 

Edit: Heh, jeg har også en sånn forbanna Strong SRT8700 sensitiv dritt.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

snakket du om om oppdatering av tuneren eller eller kortet.

STrongen oppdaterer seg når en skrur på tuneren(sjekker om det er ny software) så går det fra en til 5 minutter eller noe slikt vill jeg tippe)

Softwaren som er tilgjenglig nå vill convertere tuneren til en NDS-light tuner, om den fortsatt vill virke på canal digital kan jeg ikke garantere i og med at jeg ikke har denne tuneren selv. oppdateres den til NDS kan man ikke lenger bruke kort for viaacess (kodesystemet viasat har brukt fram til nå)dette gjelder både orginale og "uorginale" kort for de som eventuelt bruker det. Canal digital vill heller ikke gå god for denne tuneren etter at den er oppdatert til NDS-light. Du vill ikke kunne binde ett nytt abonnement fra CD til denne tuneren lenger etter oppdateringen. Men du kan selvfølglig bruke kortet du allerede har dersom dette virker etter at tuneren er oppdatert til viasatt sitt nye kodesytem. Dersom tuneren ikke oppdaterer seg, så pleier de fleste tunere å ha nedlastbar software via sattelitt. Dette vill normalt ligge under systeminnstillingen til tuneren og bruker man denne funksjonen vill man få beskjed om man har siste software eller om man ønsker å laste ned og innstalere den siste tilgjenglige softwaren, da er det jo opp til deg selv om du vill konvertere tuneren til NDS-kompatibel tuner.

 

Håper du ble litt klokere. hviss ikke ta en tur til forhandleren der du kjøpte tuneren og snakk med en av teknikkerene, de har som regel peiling

Lenke til kommentar

Den er oppdatert på en måte, maser ikke lengre om oppdatering på TV3 kanalene, men den vil ikke hente siste software. Har på en eller annen måte kopiert inn viasat kortet tror jeg. Canal digital kortet må stå i for å se på demmes kanaler.

 

Skal vente til det nye kortet kommer så prøve å hente softwaren på nytt, kan jo være noe tull med dette kanskje, det ligger software men mangler kort i viasat slot'en så jeg får ikke hente... jah nei, skal slutte å jette, har lite peil...får vente å se. :roll:

Lenke til kommentar

Da er din oppdatert med nds. Når NDS er innstallert får du tv3 innebygget i dekoderen i noen uker (ca 14 dager) inntill du får det nye kortet tilsendt. Tror nokk den har siste versjon av programmvaren. For å få kortet tilsendt må du ringe viasatt og oppgi serienummeret til tuneren,slik at kortet blir låst opp mot din tuner( du kan ikke bruke kortet på andre tunere enn din egen" deretter får du tilsendt nytt kort. Hvis jeg husker rett så skal det stå når tuneren skrur seg på hvilket nummer du skal ringe...er ikke helt sikker men jeg tror det. Godt å høre at CD fremdeles virker etter at NDS er innstallert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...