Gå til innhold

Planlegger ny PC med nyeste innmat


Anbefalte innlegg

Nå har det kommet så mye nytt i det siste at det ikke er godt å si hva som er best.

PCI Express er det nok få som har prøvd, DDR2 RAM yter jo endel bedre og så har vi AMD 64 og ATI sine X800 kort. SATA er nå ganske kjent og har kommet et stykke på vei, funker bra.

 

Er det noen som har lyst til å komme med forslag som har noe av disse nye sakerne på innmat listen så tar jeg gladelig imot forslag, legg gjerne med linker så jeg kan se nermere på tingene som anbefales.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DDR2 RAM yter jo endel bedre

Det stemmer ikke helt enda.

DDR2 har fortsatt überslappe timings, og den høye frekvensen veier ikke opp for det enda.

High-End DDR(1) er fortsatt litt raskere, ihvertfall på AMD-systemer, som liker stramme timings.

 

Angående nyeste innmat. Socket 939 blir lansert denne uken (tror jeg), så kortene burde ligge i butikkhyllene nå snart. Det samme med PCIe.

 

Om du skal ha noe særdeles bra for en rimelig penge akkurat idag kan man jo nevne:

 

AMD Athlon64 3200+

MSI K8N NEO PE med nF3 250Gb chipset

Ati Radeon X800Pro

WD Raptor S-ata

Corsair Twinx 1024 3200XL (kommer neste uke).

Lenke til kommentar
først av alt Må du si hva du skal bruke pc til

og en prisramme vi ikke må sprenge

og hva du har fra før,kanskje det er brukbart :hmm:

Skal bruke PCen til å spille, leke med 3D program, se film, høre på musikk, surfe på internett og så skal den stå i 1000mbps LAN.

 

Pris er noe av det jeg må se på men jeg tar ikke automatisk det dyreste hvis det er noe like bra som er billigere, en fornuftig priset kraftig PC.

 

Når det gjelder DDRII så skjønner jeg ikke helt...Det skulle ihvertfall liksom være raskere sist jeg skjekka, men high end DDR er akseptabelt hvis det er bedre :yes:

Lenke til kommentar
Socket 939 blir lansert denne uken (tror jeg)

 

er lansert... ;)

 

men må nok vente noen uker før man får tak i disse i norske nettbutikker...

 

 

Faen..

 

AMD Athlon 64 3800+

nForce 3 socket 939 hovedkort med PCIe

Radeon X800 XT

 

:dribble:

 

 

der tror jeg at jeg ser min framtidige PC :cool:

Lenke til kommentar

Når du tenker på nye teknologier som er å oppdrive er vel det det nærmeste du kommer, med unntak av X800, som vel ennå ikke har kommet til butikkene...Men det er vel bare et tidsspørsmål...

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
må jo ikke glemme:

SCSI 15000rpm

Lian Li

gasskjøling!

Gasskjøling? Har du link?

 

Skal sveise meg ei kasse av alu og dresse den litt opp med eikepanel for å få litt kontrast, holder på å designe den.

 

SCSI har vel stortsett bare små harddisker som koster litt mye for "vanlig bruk"

Lenke til kommentar
må jo ikke glemme:

SCSI 15000rpm

Lian Li

gasskjøling!

Gasskjøling? Har du link?

 

Skal sveise meg ei kasse av alu og dresse den litt opp med eikepanel for å få litt kontrast, holder på å designe den.

 

SCSI har vel stortsett bare små harddisker som koster litt mye for "vanlig bruk"

Med gasskjøling antar jeg han/hun mente fasekjøling som Asetek's Vapochill og Nventiv's Mach II.

Dette er totalt unødvendig med mindre du skal ekstremoverklokke.

 

Mach II

 

Vapochill

 

Edit: Ditt og datt...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...