crapgame Skrevet 1. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2004 jeg har lyst til å overføre noen dokumenter fra en maskin til en annen og kan ikke bruke diskett eller cd. så jeg må sette opp et nettverk, men har aldri gjort det kan noen fortelle meg det enkelt, men grundig hvordan jeg gjør det for jeg er ny på det området. annen info: har windows XP pro skal helst settes opp gjennom en router (jensen) Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2004 Absolutt enkleste er jo å sette det opp utenom ruteren med en krysset kabel. Uansett kjører du nettverks wisarden (Innstaller hjemmenettverk...) i start->koble til->vis alle tilkoblinger. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2004 plugg en straight eller rett kabel fra pc til router, så kjører du som nevnt xp sin netverkswizard. Får du ikke kontakt ping den andre maskinen (start->kjør, skriv "cmd" :Så skriver du "ping <ipadressen til en andre pcn>". Får du ikke kontakt må du konfigurere brannmurer Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2004 tror jeg skjønte det, men hvordan finner jeg ip`en til den andre maskinen? Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Den enkleste måten er å gjøre dette lokalt: Start -> Kjør -> cmd -> ipconfig Ellers så kan du jo endre IP'n på Start -> Kontrollpanel -> Nettverkstilkoblinger -> LAN Tilkobling (eller annet navn, SMC, 3Com etc.) Og videre inn på "TCP-IP protokoll" -> Angi IP manuelt, ikke "motta"... Endret 1. juni 2004 av The.Arisen.One Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) tror jeg skjønte det, men hvordan finner jeg ip`en til den andre maskinen? Gå på den andre maskinen se på nettverkstilkoblinger se på den som du har koblet deg til i og høyreklikk egenskaper, Internett protkoll (TCP IP) og egnskaper. Edit. For sen igjen.. Endret 1. juni 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2004 jeg er tydeligvis en idiot for jeg får det ikke til. mulig at jeg gjør noe feil så derfor lurer jeg på om noen kan forklare meg litt enklere og step by step hvordan man gjør det. ikke gjør det for komplisert eller vanskelig å forstå Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) 1. Koble en nettverkskabel fra pc 1 til routeren. 2. Koble en nettverkskabel fra pc 2 til routeren. 3. Kjør nettverksveiviseren på pc 1 til det punktet der den sier at du nå må kjøre den på alle andre pc-er. 4.Kjør nettverksveiviseren på pc 2. 5. Funker det ikke nå må du åpne forskjellige porter, men da må du se i manualen til routeren eller spør andre om hjelp, for dette kan variere frarouter til router. Edit: Pass på at alt står på. Endret 1. juni 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå