Gå til innhold

HL2: Kjøpe 9800PRO nå, eller vente?

iConX

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å kjøpe et nytt skjermkort med tanke på HL2. Ville dere kjøpt 9800PRO billig nå, eller vil HL2 kreve mer enn dette skjermkortet kan takle? Bør en vente for å se hvordan spillet fungerer, eller plukke opp et 9800PRO mens det enda er kort igjen?

Jeg har i dag et Ti4200, som jeg føler er litt avleggs, selv om jeg fint spiller CS 1.6 uten problemer.

Takker for synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at med et 9800PRO, masse ram og en CPU rundt 3GHzmerket så vil man kunne forvente å spille HL2 på 1280x1024 med reskeptabel grafikk slått på uten store problemer.

Men hvis du absolutt MÅ spille med ALT på max (1600x1200, alt slått på samt AA/FSAA), så vil du nok trenge et x800PRO).

Men gjetter no veldig her. Interessant om noen mente noe annet... :roll:

Skrevet (endret)

HL2 er/var jo også bundlet med 9600XT så R9800PRO m/128MB videominne skal dra dette spillet uten problem. (ikke ultra høye oppløsninger m / AA+AF selvfølgelig, men 1024/1280 er vel okay med litt AF/AA)

Sammenlikne med FarCry demo , tror ikke HL2 krever mere enn det

for å gå glatt.

...

Endret av syar2003
Skrevet

Dette intervjuet er kanskje interresant: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=55526

Og da spesiellt følgende sitat:

Really the key there is GPU first, RAM second, CPU third. So, a Direct X 9 level video card - we're finding the best on the 9800XT, and is what we're showing the game on and what will be showing the game on at E3 - but any Direct X 9 level video card, so in ATi's world that's a 9600 or better.
Skrevet

Lurer på akkurat det samme. Har også et Ti4200 og det drar cs 1.6 greit. Men dette kortet holder ikke særlig lenge føler jeg.

Enten så må jeg kjøpe 9800 pro nå, eller vente ca et år eller noe, slik at x800 pro/XT kommer på et prisnivå rundt 2000-2500 kr...

Skrevet

et 9800 pro takler det fint. Såg en HL2 in game film her for noen uker siden, da kjørte di spillet med 9800pro glatt. Visst eg ikke husker helt feil.

HL2 sine systemkrav er oppskyrt etter min mening.. :roll:

Skrevet

betaen går jo dugelig bra med et gf ti 4200 kort med respektabel grafikk da... (800x600)kanskje ned i 30-40 fps i uteområder.. Men etter d jeg har hørt så går "final" version av hl2 MER smooth med nvidia kort enn d gjorde i betaen :)

Kan jo sikkert ikke sammenlignes med ati sine kort anyway... hvem vil ikke ha aa og af? :dribble: more eyecandy for me please... *sikle på min bror sitt r9800* jeg hadde ventet og gått for et x800 kort.. :thumbup:

Skrevet
Lurer på akkurat det samme. Har også et Ti4200 og det drar cs 1.6 greit. Men dette kortet holder ikke særlig lenge føler jeg.

haha, CS er ikke akkurat noen krevende applikasjon heller da.

Skrevet (endret)

haha, CS er ikke akkurat noen krevende applikasjon heller da.

Nejvel... cs VAR ikke en krevende applikasjon, men de har vel gjort d mer krevende bare for å tilpasse seg dagens hardware ;)

Har spilt cs siden beta 4, og siden versjon 1.0 har d bare gått nedover... Bedre textures osv er d... Men de er ikke så betydlige at de gjør opp for ytelsestapet... :laugh:

Skjermkort har lite å si akkurat når det gjelder cs og halflife... Tror ikke de var kommet så langt akkurat når det gjelder å ta i bruk ren gpu kraft, og bruke den til å rendre forskjellige effekter når hl kom. Som første spill kodet i c++? ... smoke grenades *kremt kremt* ... å optimisere kildekoden litt hadde ikke vært en dum ide... bruker vel ikke T&L engang :p

Jeg kan si med ganske høy sikkerhet at cpu har mer å si enn gpu i cs :wee:

Venter bare på hl2 med cs source jeg nå... :love: og når det kommer.... DA kjøper jeg meg nytt skjermkort

Endret av MetiCx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...