Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett kopler opp seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har 2 pcer med win xp på som jeg har koplet opp mot hverandre med gjennom nettverkskort og internett gjennom Isdn kort i den ene maskinen.

Men jeg har et problem med at internetten plutselig kopler seg opp av seg selv! Dette er særdeles upraktisk da pcn må være av (eller kabel utkoplet) for ikke å få for store telefonregninger.

Noen som har et tips til hvordan jeg kan finne ut årsaken til den automatiske oppkoplingen?

Øystein

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst bør du finne ut om du ringer det nummeret som du har registrert, og at du ikke har fått pcen din "kidnappet" av en trojaner eller lignende.

Du må sjekke at innstillingene dine er korrekte i Internet Explorer, og at det står at han aldri skal ringe opp en forbindelse.

Skrevet (endret)

Det er noen opsjoner for om du vil tillate at den andre pc'en skal kunne trigge en automatisk oppringing eller ikke. skru av dette.

Endret av sozo
Skrevet

Hei

Jeg tror problemet ligger i "dele-internettoppkoblingen" instillingene dine. Gå inn der du krysset av for å dele internetttilkoblingen og se om haken "la den andre datamaskiner koble opp via denne" eller noe liknende.

Håper du skjønte min forklaring,

Ola

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...