sablabra Skrevet 30. mai 2004 Skrevet 30. mai 2004 Jeg er på jakt etter en bil til ca 20 000 - 30 000,-. Det må være: - Bakhjulsdrift - grei å tune - ikke for mye rust og skruing Åpen for alle forslag!
trra Skrevet 30. mai 2004 Skrevet 30. mai 2004 (endret) bmw 3 serie(e30), volvo 240\740, ford siræva, merce 190e, opel rekord, opel senator og mange fler, var de jeg kom på nå. Endret 30. mai 2004 av trra
trra Skrevet 30. mai 2004 Skrevet 30. mai 2004 bmw 85-90\91, 240 75-92, 740 85-93?, opel 83-90, ford 83-92
tor_erik Skrevet 30. mai 2004 Skrevet 30. mai 2004 (endret) *En stygg bump... * Endret 30. mai 2004 av tor_erik
tor_erik Skrevet 30. mai 2004 Skrevet 30. mai 2004 Aner jeg en som skal ut og råne litt? Det var bare så utrolig åpenbart, klarte ikke å holde meg...
sablabra Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Skrevet 1. juni 2004 Aner jeg en som skal ut og råne litt? Det var bare så utrolig åpenbart, klarte ikke å holde meg... ja, det er i hvert fall moro med bakhjulstrekk om vinteren
eab Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 (endret) opel senator begynner det å bli vanskelig å skaffe deler til, både 2.5i og 3.0i. Ellers har du scorpio (85-94), bmw 525i fra midten av 80-tallet og så og si alle GM g-bodies (78-88?) olds cutlass cruiser (stasjonsvogn) chevy malibu (stasjonsvogn) osv osv. Mange av gmbilene har chevrolet 350motoren som er gull i mange motortrimmere sine øyne, får så og si alt av deler til disse Du kan kjøpe en gammel audi quattro (med sperre på mellomaksel og bakaksel) og bygge om til bakhjulstrekk, det er meget enkelt. husk bare at du SKAL ha diffbrems, ellers forsvinner all moroa. Endret 1. juni 2004 av Ezekiel
Riotguy Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 87-90 Nissan Laurel 2.4 SGL ? stor bil, 136 hk og bakhjulstrekk. Ca 30K.
eab Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Det er i slike stunder som nå jeg skulle ønske jeg ikke måtte i militæret om kort tid. Hvis ikke ville det vært MEGET aktuelt å kjøpe denne bilen: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=457449
Intrudah Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Som Ezekiel sa er diffrensialbrems veldig kjekt og morsomt.. På vinterstid hjelper den med fremkommeligheten, men er ikke et must for å sladde med. På sommerstid gjør diffbremsen bakhjulstrekken mye mer morsom Av de europeiske bilene nevnt her er det vel BMW'ene som har noen av de sprekeste bilene i denne prisklassen. Er ikke sikker på hvor mange av disse som har diffbrems da. Du har jo også noen Volvo TIC'er som er ganske friske.. Men disse gir kanskje litt traktorfølelse..? Jeg vil anbefale BMW, men vær litt obs! Mange BMW'er er gjerne litt horkjørt.. Dermed noe mer slitt enn f.eks en bestefarkjørt Opel Omega
sablabra Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Skrevet 7. juni 2004 (endret) vil noen av disse, spesielt BMWen, ha veldig dyr forsikring? Vil ikke bruke for mye penger på forsikringa. Jeg har jo ikke lappen helt enda, og det er vel dyrt med forsikring for unge mannlige sjåfører. Edit: jeg likte den Chevy monte carlo ss Endret 7. juni 2004 av sablabra
Intrudah Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 BMW er litt dyrt i forsikring, ja.. Dette kommer ganske enkelt av at det er spreke biler som mange ungdommer velger.. og dermed krasjer.. Biler med litt høye ulykkestall, betyr biler med høy forsikring.. Du har ikke mulighet for å sette forsikringen på foreldrene dine?
sablabra Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Skrevet 9. juni 2004 BMW er litt dyrt i forsikring, ja.. Dette kommer ganske enkelt av at det er spreke biler som mange ungdommer velger.. og dermed krasjer..Biler med litt høye ulykkestall, betyr biler med høy forsikring.. Du har ikke mulighet for å sette forsikringen på foreldrene dine? Jo jeg kan vel sette forsikringen på foreldrene. Men hvis jeg kræsjer eller noe sånt, er det ikke de som må svi for det da. Slik at de ikke får forsikringsbonus eller noe sånt.
Gromle Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Se om du finner deg en Scorpio Cosworth. Stor, morsom og passe sprek. OG ikke noe typisk ungdomsbil, så sikkert ikke så fantastisk dyr å forsikre.
eab Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 scorpio cosworther er sjelden vare og koster noe mer enn 30 laken. Dessuten kom de bare med automat. Og tro meg, å slenge med stumpen med automatgir er ikke bare bare. Jeg har selv "trampa clutch" på automatgira bil av ren refleks en sen vinterkveld, traff dog bremspedalen istedet for clutch. Ble ikke heelt som planlagt det.
Gromle Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Ooops.. Så ikke den max 30K.. Men å leke med automat er ikke noe problem. Bare vanesak. Har leka litt i en Senator 3,0i med automat, og var kun morsomt det Men manuell er jo å foretrekke...
eab Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 klart det blir en vanesak, men i den tida før det blir en vane skal man være litt forsiktig. Har lekt med 2tonn amerikansk stål på vinterføre jeg. Det må være fryktingytende å se en 80talls caprice stasjonsvogn (fullsizer, type scvær) komme sidelengs gjennom svingen Etter en stund gikk det greit med automat ja. Selv i en så tung bil var 350, automat og diffbrems en helt ok kombinasjon.
Gromle Skrevet 9. juni 2004 Skrevet 9. juni 2004 Hehe.. det tror jeg på! Lekte endel med Scania på vinterføre når jeg var i forsvaret. Og det var en.. ehh... annerledes opplevelse!
sablabra Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Skrevet 12. juni 2004 Hehe.. det tror jeg på! Lekte endel med Scania på vinterføre når jeg var i forsvaret. Og det var en.. ehh... annerledes opplevelse! Scania... Lager ikke de bare lastebiler? Var det det du lekte deg med i militæret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå