Gå til innhold

NF7-s med dobbeltsidig ram, 30mhz fsb boost;D


Anbefalte innlegg

Min maskin består av Abit NF7-s v2.0, amd-xpm 2400+(barton), og twinmos pc3200 512mb bh-5. Denne maskin var stabil(prime 3dmark etc.) ved 200fsb*12,5. timingsene var 2-2-2-11. Dette var det høyeste stabile, og jeg syntes det var ganske snodig siden jeg ga ramene 2,9v.

 

Så kom jeg i prat med Endre, og han foreslo at jeg skulle slå av CPC, ved bruk av dobbeltsidig ram. JEg flashet dermed bios til en som hadde dette slått av, og jeg primer nå stabilt på 230++. :thumbup:

 

Tenkte bare at jeg skulle dele dette med meg, siden det ga slik en økning i fsb.

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...&threadid=35799 ]Guide angående CPC[/url]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja, virkelig;), men får bedre bandwith ved 200fsb med cpc på enn av(samme timinger)... Men jeg tjener på det med tanke på 230 vs. 200;) foresten, 230 ved 2-2-2-11, 2.9v :D

Da er det tid for voltmod :) Er med vdimm fra 3v og oppover brikkene virkelig viser hva de er gode for ;)

 

Edit: skræveleif

Endret av JenkaRiPS
Lenke til kommentar

Fett at det hjalp. :)

 

Men.... er ytelsen bedre?

 

Edit: Leste den andre posten din nå. Men hva med feks. Pifast og 3DMark2001 på 200 CPC vs 230 uten CPC?

 

Edit 2: Til alle som fikk til prøve dette, det er med dobbeltisidige brikker det hjelper slik.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
klar for den:D, men har ikke peil på hvordan jeg skal få gjprt det, kan IKKE lodde... Nå har jeg nok støtt på et verre problem, maskina er memtest-86 stabil, men jeg har ikke peil på hva jeg kan gjøre får å få den til å bli i windows, bsod rett etter login:)

Trenger nok høyere vdimm. 2,9v er jo ingenting ;)

Vdimm-mod'en er meget enkel, så dersom du kjenner noen som kan lodde, skal det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Avhenger helt av hvilken type det er snakk om, men BH-5 kan fint kjøres på 3,5-3,6 volt med litt kjøling. Finnes jo folk som gir dem over 4v :)

wow, 4v?!?! men hvorfor er maks spenning til rammen da ca 2.85v på ett vanlig hk? d r jo tragiskt at man ikke kan gi den mere spenning når den egentlig har godt av det..

Lenke til kommentar
wow, 4v?!?! men hvorfor er maks spenning til rammen da ca 2.85v på ett vanlig hk? d r jo tragiskt at man ikke kan gi den mere spenning når den egentlig har godt av det..

Nå finnes det vel ikke så mye annet enn BH-5/6 som liker slike høye spenninger. De fleste produsenter angir jo 2.9-2.95v som maks. Mitt DFI NFII Lanparty har maks 3.3v vdimm som standard, så det er noen som har skjønt det :)

Lenke til kommentar
Blir rammen mer stabil med høyere volt frekvenser? Eller kan det i enkelte tilfeller virke negativt med høyere?

Virker som regel positivt, men kan også virke negativt når en kommer opp i ganske høye spenninger (3v+), det er forskjell på hvor godt brikker liker høy spenning, dette kommer særlig an på hva slags IC-er det sitter på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...