Gå til innhold

Laptop til spilling...


Anbefalte innlegg

Trenger litt faglig kompetanse her, folkens :wow:

 

Jeg er i ferd med å skaffe meg laptop. Den skal brukes til både jobbing og spilling. Det er jo spillingen i mitt tilfelle som trekker opp maskinkravene.

I en perfekt verden ville jeg selvfølgelig hatt råd til 1gb ram, 128mb Mobile Radeon 9700 bla bla bla, men penger er penger.... Så, endelig, til spørsmålet mitt:

 

Hvordan specs bør jeg ha på en laptop for å kunne spille dagens, og morgendagens spill uten problemer?

 

(uten problemer betyr ikke superduper score i 3D Mark, men det betyr heller ikke 640x480 med alle detaljer på "low")

 

Setter stor pris på hjelp :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat av meg kjøpte nettop en ny bærbar. den betalte han ca 12500 for.. da fikk han

 

intel p4 2,6

512 mb ram

60 gb hd

radeon 9600

osv..

 

etter som jeg har sett han spille så er denne helt konge til det.. han kjører farcry glatt uten noen problemer..

 

Ta en titt inne på http://www.it24.no

 

Vil si du trenger ivertfall et 9600 for og spille dagen spill ;)

Lenke til kommentar
ProxymuZ: Tenkter vel rundt 15000,-

 

Men er likevel intressert i feedback som Anubizzzz kom med. Den kostet jo litt mindre, men har jo kule nok specs.

Hvis du skal bruke så mye penger på en laptop renger jeg nesten med du også skal ha en dockingstasjon.

 

Men en laptop jeg vil anbefale er;

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30827

 

P4: 2.8 Ghz med 533mhz bus hastighet

RAM: 512 DDR og du har muligheten til 2GB med DDR

Du har en sinnsyk fet skjerm på laptopen som blir god å jobbe med.

Det eneste som skuffer meg i denne laptopen er skjermkortet. Riktig nok så er det Radeon 9600, MEN! det er bare 64mb som da blir litt "sucky"

 

Det som er tingen, skal du ha et bra skjermkort på en laptop må du gi ganske mye desverre.

Det jeg kan anbefale da er at du finner deg en laptop som ikke har noe mindre en 2 ghz. Gjerne 2.2 og oppover. Dette varierer du ettersom hvor mye du er villig til å bruke.

 

Du kan jo også ta en liten pris guide på hw.no se hva som kommer opp der :)

Lenke til kommentar
Denne synes jeg du bør vurdere. Det er "storebroren" til den jeg har her, og bør holde til det meste. Ulempen med dem er at de bråker en del, blir ganske varme og bruker en del strøm. Grunnen til det er at det er en desktop-CPU i dem (såvidt jeg vet). Det gir mye kraft for pengene, men på bekostning av de tingene jeg nevner.
Lenke til kommentar
Denne synes jeg du bør vurdere. Det er "storebroren" til den jeg har her, og bør holde til det meste. Ulempen med dem er at de bråker en del, blir ganske varme og bruker en del strøm. Grunnen til det er at det er en desktop-CPU i dem (såvidt jeg vet). Det gir mye kraft for pengene, men på bekostning av de tingene jeg nevner.

:love: den laptopen har jeg og lyst på, veit jeg.... :love:

Lenke til kommentar

Hmm jeg var inne og satt sammen en rask bærbar til deg :

 

ECS 556E Barebone (ATI9700-128mb) 15"/CDRW+DVD (u/CPU/RAM/HD

 

Maskinen inneholder dette (se ellers produsentlink for detaljer), og du må ha Centrino Prosessor, 1 eller 2 SO-DIMM DDR og 2,5" IDE harddisk i tillegg for å få en komplett maskin. Operativsystem eller software (bortsett fra drivere/Brenner-program/DVD-avspilling) er heller ikke inkludert:

 

-LCD 15.0" (1400x1050) TFT

-Optical Drive 12.7 mm Combo Drive (DVD-ROM + CD-RW),

-Keyboard Norwegian 88 keys with 12 function keys and 2 Windows keys

-Communication Built-in wireless LAN antenna

-MDC 56K FAX/Modem

-10/100 network card

-Power cable/adapter(charger)

-Battery

-Optional: USB WLAN 802.11b/802.11g (mini-PCI) not included

 

Pris 8599,-

 

Intel 1700 MHz Pentium M 1MB cache BOX for Centrino Notebook

 

Pris 2666,-

 

Hitachi 2,5" IDE 60GB (5400rpm) HDD (08K0638) for notebook

 

Pris 1277,-

 

SO-DIMM 512MB DDR (400MHz) 200pin for notebook

 

Pris 888,-

 

 

Totalt 13430,-

 

Som du ser her så har jeg bare tatt med 512 mb ram, for 888,- mer så har du 1 gb med ram så du kan få drømmen din opplylt :D

 

Dette er en pc som kan kjøre alle spill som har kommet og kommer i løpet av året :D

Denne satt jeg sammen på http://www.it24.no

----------------------------------------

Endret av Anubizzzz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...