Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd i Fredrikstad


Anbefalte innlegg

For en tid tilbake reklamerte fredrikstad det skulle legges opp fiber til kommune byggene. Deretter til sluttbruker . Stod i avisene , nettet og t.o.m satt opp en STOR plakat på jordet ved Mesteren Bowling . Ettersom jeg jobber i sarspborg , så har jeg sett den hver dag . Smilt til meg selv , og tenkt :"endelig får vi kanskje 10 mb linje i fredrikstad og" . Men akk og vel . Den plakaten er borte . Søker jeg på nettet , finner jeg bare gamle reportasjer . Virker som det hele ble avlyst . Ikke vet jeg heller hvem jeg skal ringe til . Tror jeg neppe kommer til å flytte fra fredrikstad med det første heller. Trives såpass bra her nede ved glomma . :love: . Men nesten engang i måneden , får jeg vite at det bygges ut rundt omkring i Norge . Siste er SandeFjord Bredbånd 2/2 linje og 10/10 linje for rundt tusenlappen . Inkludert ip-telefoni og cabel tv. Ellers har vi berømte lyse isp . også 10/10 linje . Hadeland har visstnok begynt å bygge ut . Hvem er det som holder igjen rundt omkring ? Telenor eller Staten :mad: ?

Håper det blir skikkelig linjer i fredrikstad snart . Ellers flytter man til andre steder for å få "ekte" bredbånd. :cry:

 

Ellers , takk for en suveren nettside hardware.no :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadeland har visstnok begynt å bygge ut . Hvem er det som holder igjen rundt omkring ? Telenor eller Staten :mad: ?

Det er nok ingen som holder igjen utover at det er fryktelig dyrt og dermed vanskelig og få finansiert og lønnsomheten er vel ikke bra nok for norske turbokapitalister.

Telenor kan du nok frikjenne i og med disse utbyggingene ikke har noe med dem og gjøre.

Her på Hadeland er de så smått begynnt og grave på det første området som skal få tilbudet.

Lenke til kommentar

Koster mye penger å grave om vintern, så hvis det skal skje noe skjer det nok nå i løpet av sommern. Kan nok tenke meg at man begynner å se tilbud til privatpersonene om 1 år kanskje? Er alltid en innkjøringsperiode og uttesting osv.... slikt tar tid.

 

Mente du her nede i plankebyen ? men merkelig at det ikke står noe om det noen sted .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...