Gå til innhold

DVD-bilde på Zepto 3001


josti

Anbefalte innlegg

Vurderer Zepto 3001 for ca. 13.500 med moms. Det virker som et bra kjøp, men det stod i PCpro 10/01 at DVD-spilling i fullskjerm blir hakkete pga. for dårlig skjermkort (16MB Savage4™ AGP 4X). Er det noen som vet hvor ille denne hakkingen er? Kan skjermkortet skiftes ut? Hjelper det å endre oppløsningen eller gjøre skjermbildet mindre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-11 17:56, josti skrev:

Vurderer Zepto 3001 for ca. 13.500 med moms. Det virker som et bra kjøp, men det stod i PCpro 10/01 at DVD-spilling i fullskjerm blir hakkete pga. for dårlig skjermkort (16MB Savage4™ AGP 4X). Er det noen som vet hvor ille denne hakkingen er? Kan skjermkortet skiftes ut? Hjelper det å endre oppløsningen eller gjøre skjermbildet mindre?


 

Hoi, jeg har en Znote 3001, og har prøvd DVD og DivX på den. DVD'en var Historier fra andre etasje eller hva den heter, så det var ikke action-film, men den gikk fint på TV'en. Det var hakkete første gang jeg prøvde, men da jeg skrudde på DMA på Secondary IDE-bussen gikk det bedre. Jeg så ikke så mye i fullskjerm på LCD-en, men gjennom TV-ut. Det var ingen problemer med det. Når det gjelder DivX, så har jeg nettopp sett The Art of War uten noe nevneverdig hakking. Riktignok kan det være en smule hakking i slike store landskapsbilder hvor hele bildet beveger seg, men det har jeg også opplevd på raske stasjonære PC-er, så jeg mistenker at det er DivX-en som gjør det.

 

Jeg mener derfor PC Pro-testen ikke er helt rettferdig på dette punktet. Pass bare på at du installerer siste versjon av DirectX, jeg mener å ha merket noe ytelsesforskjell etter å ha gjort det, og altså DMA på IDE-kontrolleren som DVD-spilleren sitter på. Så det. Ellers må jeg si at det er utrolig digg å bare sitte i godstolen og se film på laptopen. Batteriet ser faktisk ut til å overleve en middels lang film også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...