Gå til innhold

Kjøtt - Spiser du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Min mening er at vegitærianere er syke i hodet.

Kan du begrunne dette?

La folk velge selv. La de som vil det leve som de vil. La de som ønsker det søke lykken. Finner de lykken i å ikke spise kjøtt, gjerne for meg, så lenge de ikke plager meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MountainRivera forsto tydeligvis ikke min advarsel mot å hetse vegetarianere, og har følgelig fått en advarsel. Flere som vil "prøve lykken"?

I det minste burde han begrunnet svaret... men hadde blitt en advarsel uansett.

Skrevet
Jeg begrunnet svaret mitt

Jada, begrunnelsen for at vegetarianere er syke i hodet er "fordi kjøtt= superdigg og er er sunt"

For en utrolig god begrunnelse :roll:

La oss holde oss saklige nå. Mer usaklig fra deg (MountainRivera) i denne tråden, og du blir midlertidig utestengt.

Skrevet

Fra spøk til alvor;

Da vi bare kan "lage" 20 av 28 essensielle aminosyrer (ikke 100% sikker på anatllet), er det "vannskelig" å være veggis.

Proteiner: Du skal ikke bare ha nok proteiner hver dag, du skal også ha kvalitetsproteiner. Proteiner er bygget opp av aminosyrer. Noen av disse kan ikke kroppen lage selv, vi må få dem tilført utenfra. Disse essensielle aminosyrene finnes i rikelig monn i proteinene i kjøtt, fisk, egg og melk. Når du ikke spiser slike matvarer, må du kombinere plantematvarer som hver for seg inneholder ulike aminosyrer. Bønner er da løsningen, bønner inneholder noen essensielle aminosyrer som det finnes lite av i korn. Hvis du kombinerer korn som hvete, ris og mais med bønner, linser, erter og peanøtter, vil du få nok kvalitetsproteiner og nok av de essensielle aminosyrene.
Skrevet
Gele inneholder benmel. (OK, heter sikkert ikke det men husker ikke hva det skal hete. Alle skjønner hva jeg mener).

Gelatin?

gelantin gjør det jo helt klart. Men tenkte det var mer direkte å nevne gelé, som også vegitarianere har en tendens til å spise..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...