Gå til innhold

Nikon D70 vs Canon 300d


Anbefalte innlegg

Jeg fikk lest litt på http://www.dpreview.com

 

Det er altså snakk om en buffer på 4 bilder. men såvidt jeg kan forstå, er det slik at du kan ta 4 bilder i svært rask rekkefølge, men så kan du la bufferen "lade" seg opp igjen, slik at etter en liten stund, kan d igjen ta 4 bilder i rask rekkefølge.

 

Det burde bety at dersom man ikke skal ta mange bilder etter hverandre, men drive med vanlig "turistfotografering" vil bufferen kunne brukes til hvert bilde, og skrivingen til minnebrikken skulle være ganske rask?

 

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min erfaring med diverse kompaktkamera er den at dersom jeg skal ta et bilde av noe i bevegelse, f.eks. en som hopper på ski, så må jeg trykke på utløseren i det hopperen er på hoppet, for å få tatt bilde av hopperen i lufta. Skyldes dette at fokuseringen tar litt tid, eller er kompaktkamera slik at det tar litt tid fra du trykker, til bildet tas?

 

Og ikke minst, er det en slik forsinkelse i 300d også, etter at de første 8 (?) bildene er tatt?

Antakelig vil forsinkelsen være mindre på 300D, og hvis du velger D70 vil den være enda mindre (dvs omtrent 0).

Forsinkelsen på et kompaktkamera er avhengig av om du har fokusert på forhånd. Hvis du har gjort det, sparer du litt tid. I tillegg kommer en forsinkelse fra du trykker utløserknappen helt ned og til bildet er tatt, og det er denne som er det største problemet på kompaktkameraene. På noen kamera kan det også gå enormt lang tid fra du slår på kameraet til det er klart for å ta bilde (dette er også noe du bør ta med i beregningen). Alle disse forsinkelsene er (nesten) borte på D70. 300D vet jeg ikke like mye om.

Lenke til kommentar

Sånn da var det valget gjort!

 

Endte opp som fortsatt Canonmann. Kom over et tilbud fra foto&video med 256 lexar 8x minnekort (750 kr løst) snutebag (ca 600 kr løst) og kamera+linse til 9995!!

 

Etter hva de første 100 bildene forteller, tror jeg at jeg blir kjempefornøyd med kameraet.

 

Takker for alle innspill fra dere!!

 

Ha en god helg!!

 

Mvh Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...