Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter til bit torrent, SMC router.


Anbefalte innlegg

hei,

 

Har telenor 704/128 10gb

 

sida eg starta å laste ned gjennom bit torrent har farta mi våre låg.

i gjennomsnitt har farta våre på rundt 5kb/s. Og ofte ligg den på 1kb/s også.

På litt meir populære filer har farta våre i 20kb/s ++

Rett og slett LÅG fart.

 

Ein kamerat av meg snakka om å åpne ein bit torrent port i routeren. Vil det løyse saka?

 

Lasta ned ein firmware for eit godt år sidan, sida då har eg ikkje måtta ha åpna porta i det heile.

 

har ein slik router:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121673&cks=PRL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er man nødt til å installere en tjeneste alla netlimiter og begrense upload speeden litt. Dette er egentlig litt kjipt å gjøre, men så lenge det bare er snakk om noen få kb/s og man faktisk får bedre innspeed selv så er det verdt det. Enkelte bredbåndlinjer har jo bare half duplex og da blir speeden fort oppbrukt.

Lenke til kommentar
bittorrent sux! Det stjæler alt av upload du har og dermed går det tregt og du kan ikke gjøre dritt annet....

Inne nødvendigvis....

Last ned ABC torrent (søk på google eller noe..)

Og så kan man sette ned opplastingsfarten til 3kbs X2 brukere som minimum (vil da gå på sånn ca 3.noe i snitt )

:D

Lenke til kommentar

Vel, du kan jo prøve å åpne de, men sannsynligvis vil dette ikke løse problemet ditt. Jeg har nemlig ingen router, men har samme problem som deg. sannsynligvis har vi også samme modem, som er speed touch 510i. Jeg har både åpnet på porter og skrudd av den innebygde firewallen på modemet. men til ingen nytte.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke trenger å åpne porter ellers, så er firewall funksjonen i ruteren sannsynligvis skrudd av, og da hjelper det ikke å åpne noen porter, for da er alle porter åpne i utgangspunktet.

 

Dersom du bruker den offisielle bittorrent klienten, så er problemet at den bruker all uploadhastigheten din og da kveler du downloadhastigheten.

 

For å fikse dette må du ha en klient som du kan styre up og downloadhastighet. Selv bruker jeg en som heter BitTornado. Husker ikke helt hvor jeg lastet den ned, men søk litt på google, så finner du nok. Når du får begrenset uploadhastigheten så blir det litt bedre, men det går fremdeles treigt. I tillegg funker bittorrent slik at downloadhastigheten din stiger proporsjonalt med upload. Så du må finne en balanse der du får høyest download. Dvs. du må ha så lav upload at du ikke kveler downloaden, men samtidig så høy at du får maks download hastighet.

 

Som regel er det nok å sette uploaden 2-3 kb/s lavere enn maks for å oppnå maks download.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...