Gå til innhold

Får beskjed om å ha virus på mail?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjører både brannmur (hardware i ruter) og norton antivirus på maskinen min, bruker Outlook 2003. Når jeg mottar og sender mail sjekker Norton automatisk for virus, og jeg har aldri fått beskjed om at JEG prøver å sende en mail med virus.

Likevel får jeg mailer tilbake om a jeg har en infisert maskin (jeg vet det ofte er kunstige advarsler som sendes ut, reklame), men idag fikk jeg tilogmed svar fra noen med en auto-responderen:"kan ikke svar deg på mail, har lesedag til eksamen". Med andre ord, jeg er infisert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok noen som har epostadressen din i adresselista si som er infisert. Det er vanlig at virus bruker avsender fra adresselista for å skjule hvem den egentlig kommer fra.

Skrevet

Noen virus er litt utspekulerte og forfalsker avsenderen.

Dettte vil medføre at dersom en av kameratene dine har lagt deg til i kontaktlista på msn, sender viruset mailer til/FRA mail addresser den finner i kontaktlista.

Har selv fått plagsomme "User unknown"/"Virus blocked"-mails. Dette er altså pga. at noen jeg kjenner (eller som har e-mail adr. mi noe sted), har et virus.

Skrevet

Takk for raske svar.

Godt å vite, er ikke alltid så lett å vite hva man skal svare når folk sender mail med "du prøver å sende meg virus!". ;)

Krysser fingrene for at det ikke er jeg som er infisert.

Skrevet

får og mailer i innbox'en hvor det står: Failed to deliver... og med et vedlegg! har sjekka pc'n for virus 3-4 ganger, og jeg er ikke infisert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...