Gå til innhold

Cyrix C3, hvor?


Anbefalte innlegg

For noen dager siden trodde jeg ikke det fantes noe som het en vifteløs prosessor. Stor var gleden da jeg så "Fiolinisten" anbefalingen på Hardware. Cyrix C3 med kjøleribbe. Yes, kjøleribbe, ikke noe uggent sus fra maskinen, stille... Men, har ploget gjennom ørten web-shoper, ingen har prosessoren... Noen som vet om noen som selger denne?

 

Thanks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-12 09:26, Gega skrev:

Er det noen som har prøvd å klokke ned celeron tulatin for å se om man kan kjøre uten vifte på den.

1200 eller 1300 på 1000mhz f.eks..vet ikke men jeg tror jeg skal bestille og skjekke opp dette



 

Husk at multipllkatoren er låst, og ikke går an å forandre på. Tror ikke en Celeron Tualatin kan kjøre uten vifte. En fyr jeg kjenner kjørte en Celeron 600 (0.18u) med bare en stor kjøleribbe, men den ble forholdsvis varm, og det hendte den kræsja, antageligvis p.g.a det.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-12 09:26, Gega skrev:

Er det noen som har prøvd å klokke ned celeron tulatin for å se om man kan kjøre uten vifte på den.

1200 eller 1300 på 1000mhz f.eks..vet ikke men jeg tror jeg skal bestille og skjekke opp dette



 

Kjøper du 1Ghz eller 1,1 Ghz versjonen av tulatin, kan denne fint kjøres uten vifte, så lenge du har stor kjøleribbe. Trenger nok ikke å klokkes ned noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-12 09:26, Gega skrev:

Er det noen som har prøvd å klokke ned celeron tulatin for å se om man kan kjøre uten vifte på den.

1200 eller 1300 på 1000mhz f.eks..vet ikke men jeg tror jeg skal bestille og skjekke opp dette



 

Vil anbefale å kjøre med lydløs vifte isteden. Setter du en vifte på 5 volt blir den vanligvis lydløs, (viss du da ikke har en syk delta sak) Det er utrolig stor forskjell på 0 og 5 volt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...