Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL fra helvete


Anbefalte innlegg

Leser at det er en del problemer med service og slikt her hjemme på bruket... vel tenkte jeg skulle fortelle hvor uendelig mye bedre ADSL er her i Norge enn I Australia hvor jeg har bodd de siste tre årene

 

Noen høydepunkter fra mine to år hos Telstra ADSL i Melbourne

 

* Virket ikke de to første månedene, men jeg ble tilbudt 50% rabatt som kompensasjon i denne perioden (!?)

 

* I gjennomsnitt to til tre ganger i måneden var det umulig og logge på i dager av gangen.

 

* Prisen var latterlig AUD90(450kr)... Tar man BigMac-indexen til hjelp... vel da tilsier det omlag 1000kroner for 500/128kbit/s per måned

 

* Og så det verste... DOWNLOAD LIMIT... hvis du lastet ned mer enn 3 - skarve tre!! gigabytes i måneden måtte du betale tilsvarende en krone per megabyte ekstra... så her var det best og være forsiktig... Ville du ha unlimited downloads kostet dette omlag 5000 kroner i måneden.. fortsatt 500/128

 

Nå skal det sies at jeg løp fra en regning som hadde hopet seg opp i tolv måneder... de penga får de aldri.. makan til søppel... konkuranse var det jo selvfølgelig ikke... kun to som drev med slikt... og den ene kunne ikke installere hos meg av ukjent grunn

 

velvel... da er jo alt mye bedre her (iallfall når det gjelder ADSL)

 

[ Denne Melding var redigert av: tokr på 2002-04-11 02:36 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.....du har helt rett.

 

 

Jeg er naa i Brisbane som student paa QUT(IT student). Dette landet henger igjen paa tidlig 90'tall, bredbaand tatt i betraktning. Den beste ADSL dealen for tiden er Internode som gir 4.5GB limit for AUD$90 i mnd. Elendigheten skyldes en monopolistisk situasjon for Telstra, ikke helt ulikt den vi hadde/har i Norge med Telenor. I Norge eier Telenor kopperen hjem til folk, her nede er det det samme, men her eier Telstra ogsaa linjen ut i resten av verden. Denne tar de SYKT mye for aa leie ut baandbredde fra! Hvis du er heldig, kan du faa det som heter Optus Net, en kabel ISP. For vel $80 mnd kan du downloade 9-10GB. Kravet er at du bor i eget hus, for de vil ikke installere i leiligheter..... mmmm, gleder meg til aa komme hjem til NGT

 

 

P.S

Om ikke annet, saa har vi jaevlig fint vaer her nede :smile:

Lenke til kommentar

Hei |jazZY|!

jeg ser at du skrev at du studerere på IT linjen i Melbourne, og da har jeg ett spørsmål til deg, hvordan er linjen (skolen) der nede? er det noe å gå på? og ett spørsmå som går til dere begge: Hvordan var/er det å bo nede i austratlia? har veldig lyst å gå på den IT skolen.....

 

MVH.

 

 

Morten Kiil Finsås

aka. Red Dog

Lenke til kommentar

Jeg studerer IT i Brisbane(som er ganske langt fra Melbourne). Hvis du skal studere IT i australia, saa er QUT(i Brisbane), den beste skolen aa gaa paa. Jeg stortrives..... myyye bedre enn IT paa UIB :smile:

Alt er bra her nede med unntak av bredbaandstilgangen. Billig øl, billig mat og ikke minst.... billig aa bo(jeg bor med kjaeresten min, og vi betaler 4000NOK i mnd for en hotelsuitte mitt i Brisbane City. Vi har boblebaseng paa taket, treningsrom ++++)

 

QUT er også den skolen som lånekassen gir mest støtte til. Jeg får 78 000 kr å leve for i semesteret.... og det holder ganske bra(betaler vel 35-40 000 kr i skolepenger pr. semester) Spar opp 20000 til og du kan leve som en konge her nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...