Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sært spørsmål dette, men jeg vet det er flere enn meg som venter på sitt Nikon D70.

Jeg har bestilling inne både hos Pixit i Norge og hos Pixeloo i Sverige. Det siste er definitivt billigst, men kortere og vanskeligere tilgjengelig garanti. Er det andre enn meg som er i samme båt og som vakler mellom hvor de skal kjøpe akkurat dette kameraet? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sært spørsmål dette, men jeg vet det er flere enn meg som venter på sitt Nikon D70.

Jeg har bestilling inne både hos Pixit i Norge og hos Pixeloo i Sverige.  Det siste er definitivt billigst, men kortere og vanskeligere tilgjengelig garanti. Er det andre enn meg som er i samme båt og som vakler mellom hvor de skal kjøpe akkurat dette kameraet? :hmm:

Enig. Jeg har stilt meg på venteliste hos både pixeloo.com og scandinavianphoto.se, men ventelistene er på hhv 50 og 60 stk og de vet ikke når de får fra Nikon neste gang. Cyberphoto.se er like billig, men de vil ikke sende til Norge (!) og ellers er prisene i Norge ca 13.000 mot 11.000 i Sverige.

Så jeg har egentlig samme dilemma. Prisen fra bhphotovideo er enda billigere, men de har den heller ikke på lager og jeg har fått anbefalt å ikke kjøpe selve kameraet fra USA...

 

...og i lokalbutikken (som av en forståelig grunn har flere D70 liggende usolgt) får man kameraet for drøye 15.000. Altså ganske mange prosent ekstra i forhold til både norske og svenske nettbutikker, ennå den svenske prisen er inkludert både frakt, tollgebyr og moms.

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Drøye 15.000? Det var dyrt, selv til lokal fotobutikk å være. Den finnes billigere selv på vanlige fotobutikker, tro meg, jeg jobber i en slik butikk. I underkant av 14.000 er ikke noe problem. Bor du langt unna, kan de fleste slike fotobutikker også sende i posten, og sist jeg sjekket hadde ihvertfall vi flere på lager.

Lenke til kommentar
Drøye 15.000? Det var dyrt, selv til lokal fotobutikk å være. Den finnes billigere selv på vanlige fotobutikker, tro meg, jeg jobber i en slik butikk. I underkant av 14.000 er ikke noe problem. Bor du langt unna, kan de fleste slike fotobutikker også sende i posten, og sist jeg sjekket hadde ihvertfall vi flere på lager.

FotoKnudsen selger f.eks. for 15.000, og de andre lokalbutikkene i Trondheim ligger på samme nivå. Hmm, ~13.500 bestilt fra Oslo er fortsatt 2.500 over svensk nettbutikkpris, spørs om det er verdt det..

Lenke til kommentar

Databutikken.com selger D70 kit 18 - 70 mm for ca. NOK 12.200,- jeg har bestillt der i fra og venter svar på forventet leveringstidspunkt. Bestillte også Sandisk Ultra II Compact Flash 1Gb til NOK 2035,- Har ikke funnet noe av dette billigere i andre butikker eller i nettbutikkene i Norge.

Link : Databutikken

Lenke til kommentar
Databutikken.com selger D70 kit 18 - 70 mm for ca. NOK 12.200,- jeg har bestillt der i fra og venter svar på forventet leveringstidspunkt. Bestillte også Sandisk Ultra II Compact Flash 1Gb til NOK 2035,- Har ikke funnet noe av dette billigere i andre butikker eller i nettbutikkene i Norge.

Link : Databutikken

Si fra hvis du får beskjed om mulig leveringsdato.

 

Søstra mi kjøpte kamera på Databutikken og er ikke særlig fornøyd med kundebehandlingen da kameraet ble ødelagt på "gjennomlysningen" på en flyplass. Reparasjonen tok ca 4 mnd (hun fikk det nettopp tilbake)...

Lenke til kommentar
Databutikken.com selger D70 kit 18 - 70 mm for ca. NOK 12.200,- jeg har bestillt der i fra og venter svar på forventet leveringstidspunkt. Bestillte også Sandisk Ultra II Compact Flash 1Gb til NOK 2035,- Har ikke funnet noe av dette billigere i andre butikker eller i nettbutikkene i Norge.

Link : Databutikken

Si fra hvis du får beskjed om mulig leveringsdato.

 

Søstra mi kjøpte kamera på Databutikken og er ikke særlig fornøyd med kundebehandlingen da kameraet ble ødelagt på "gjennomlysningen" på en flyplass. Reparasjonen tok ca 4 mnd (hun fikk det nettopp tilbake)...

Jeg har avbestilt ordren, de kunne ikke si noe om leverings tidpunktet. Fant ut at det var "dumt" å kjøpe noe så dyrt på nettet. Jeg kjøpt mye på nettet før bl.a datautstyr så jeg er ikke redd for å kjøpe på nettet.

 

Gikk istedet til FOTOHUSET i Oslo å kjøpte kameraet de var noe billigere enn andre fotobutikker som jeg var innom men noe dyrere enn nettbutikkene.

 

Jeg har da en butikk å henvende meg til når det evntuellt oppstår feil på kameraet og slipper å sende det inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...