Gå til innhold

jepp... enda en hjemmelaget vannkjøling


Anbefalte innlegg

her er en enkel tegning av hvordan jeg hadde forestilt meg blokken til CPU:

vannkjoling.JPG

litt simpel ja, men jeg har ikke peiling, så jeg ville vite hvilke mål jeg skal ha på de forskjellige komponentene, og hvilken type verktøy jeg trenger. Har bare det simpleste......

 

Jeg lurte på om jeg kan ha det samme designet på GPU, eller kanskje noe enklere?

 

Og til slutt hvor jeg kan få tak i alt annet enn disse blokkene, kanskje lage radiator selv... trenger iallefall nipler, slanger, pumpe, tettningslim osv...

 

På forhånd takk for alle svar og tips. Finner jeg ut av dette og går i gang med prosjektet, kommer jeg til å oppdatere med bilder, og lage en skikkelig worklog

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til GPU er denne designen finfin, men kanskje du skulle vurdere noe litt annet til CPU? Den designen du viser på tegninga di, er litt 'gårsdagens'.. ;)

Hva med noe med finner? Har du titta på Whitewater-blokka?

 

Det er faktisk temmelig enkelt å lage noe lignende, selv uten spesialverktøy av noe slag - jeg holder på med akkurat dette selv nå! Hvis du venter noen timer eller kanskje en dag, tenker jeg Skrue får fleska opp workloggen sin, med bilder og beskrivelse av en TDX/WW-klone!

 

Forøvrig er det fint med inngang rett over kjernen, som du har! To utganger derimot, er vel strengt tatt ikke nødvendig.

 

Du finner mye nyttig på Microplex.. Radiator tror jeg det skal godt gjøres å lage selv, bruk heller en av AC EVO-modellene, eller et varmeregister fra en bil!

 

Men lykke til, i alle fall! Blir sikkert bra! :thumbup:

Endret av ArachnO
Lenke til kommentar
Hva med noe med finner? Har du titta på Whitewater-blokka?

 

Hvis du venter noen timer eller kanskje en dag, tenker jeg Skrue får fleska opp workloggen sin, med bilder og beskrivelse av en DangerDen TDX/WW-klone!

 

Forøvrig er det fint med inngang rett over kjernen, som du har! To utganger derimot, er vel strengt tatt ikke nødvendig.

 

Du finner mye nyttig på Microplex.. Radiator tror jeg det skal godt gjøres å lage selv, bruk heller en av AC EVO-modellene, eller et varmeregister fra en bil!

 

Men lykke til, i alle fall! Blir sikkert bra!  :thumbup:

takker :) har helst ikke lyst til å bruke mer enn 1000kr på dette i kjøpte materialer, og jeg skal prøve å lage et bedre design til CPU blokka...

 

ps. du får tak i det meste av slanger/nipler osv. på clas ohlson og biltema

 

skal sjekke på nettbutikken deres. Noen tips til størrelse på nipler? evt. linker, hvis jeg skal ha to på CPU og to på GPU. Må de være samme størrelse?

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...