Gå til innhold

Rek. HL2 mod!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Helt ok de.

6 sider ja, regner med du har endel igjen da ? :D

Uansett, du bør bli enig med teamet om Unit list, weapon list, building list, eye candy list osv FØR du lager DD, på den måten er det mindre å redigere på etterpå, og det går fortere ettersom du adder mye av det, istedet for å skrive ;)

Men DD er lang jobb, drittjobb :D

Det går fremover, sakte, men sikkert!

Jeg vil igjen oppfordre til å joine hvis du har noen nyttige skills. Så langt er vi tre faste og to som vil delta hvis vi skulle trenge litt hjelp.

Særlig modellers er velkomne, siden vi trenger MANGE nye modeller og jeg er den eneste som kan litt om dette. Hvis du er god til å animere vil du være velkommen siden vi holder på å utvikler et sverdkampsystem som er basert på forskjellige stillinger(stances), noe som vil kreve hauger av animasjoner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Helt ok de.

6 sider ja, regner med du har endel igjen da ? :D

Uansett, du bør bli enig med teamet om Unit list, weapon list, building list, eye candy list osv FØR du lager DD, på den måten er det mindre å redigere på etterpå, og det går fortere ettersom du adder mye av det, istedet for å skrive ;)

Men DD er lang jobb, drittjobb :D

Det går fremover, sakte, men sikkert!

Jeg vil igjen oppfordre til å joine hvis du har noen nyttige skills. Så langt er vi tre faste og to som vil delta hvis vi skulle trenge litt hjelp.

Særlig modellers er velkomne, siden vi trenger MANGE nye modeller og jeg er den eneste som kan litt om dette. Hvis du er god til å animere vil du være velkommen siden vi holder på å utvikler et sverdkampsystem som er basert på forskjellige stillinger(stances), noe som vil kreve hauger av animasjoner.

Virker som du tar på deg mer enn du bør.

Å få flere folk, samt gjøre ferdig mesteparten av DD bør være hoved fokuset nå ;)

Skrevet

Ser på nettet at HL2 ser ut til å komme rundt september, skal prøve å få ferdig modden til 2 kvartal 05.

Skrevet
hvordan skal dere lage hl 2 mod til et spill som ikke

er kommet ut ?

beklager min kretikk,men tror lite på dette.

Ok, HATER sånne spm, aner ikek med HL 2, men med spillet vi modder er det endel, og jeg listet det opp en gang noen spurt det, så her kommer den:

Det er seff mer som må gjøres, men dette var en kjapp greie, og han holdt kjeft etterpå :D

"Well, lol! Please dont use that sort of words...

Its simple man, try use some fantasy!...

There are a lot of things to be done, beafore you even can tuch the game, i experienced this for not long ago... Ill give you a list of things to be done ::

(THis is what has to be done before we can get the game in the Viking mod we are making)

1.Change sounds

2. Sketches

3. Modeling (note: need to know max Poly count, we do)

4. Getting members, get the team together and more like that

5. Coding, stuff like the Homepage +++

6. Skin the models +++

7. Write Viking the history (one of the biggest things, and the thing that takes most time)

8. Find out what the scn should be about, and how you will make it!

9. Get the mod news to the world (like posting things about the mod)

10. Well, thats about it, some takes more time than others, but there is a lot to do, and off course, things like planning, discuss +++ comes too !!

11. +++

btw, ill give you guys some info about the mod, if anyone wants .. !!

and we might make the mod for DoF too, and this game can handle a lot more Poly than 0ad! Thats really positive !!"

Vel, vi gikk for 0ad om dere lurte :D

Skrevet

Det er som Zezar sier: MASSE(!) ting å gjøre før spillet kommer ut. Du kan jo selv tenke deg hvor mange nye modeller som trengs for å gjøre et Scifi spill som HL2 om til et medival spill som modden vår!

Anyway: Vrengtpolvott og jeg tilbrakte to timer på paintchat igår for å skisse opp første episode\level.

Meget innholdsrik liste over hva du kan gjøre for å modde HL2:http://collective.valve-erc.com/index.php?faq=source_mod_faq

• 2 uker senere...
Skrevet

Ok, hittil har vi gjort dette på modden.

Jeg har laget fire modeller: Sverdet til hovedpersonen, stridsøks, vogn(props) og en pil til langbue+ jeg er igang med en katapult. Jeg har også skrevet ti\ellve sider med designdokument. Her er noen utdrag:

Vega: The Vegas were created by the Gods as a kind of "concept art" during the creation of the Humans. They have since lived in a manner much like wolves, hunting in packs and using their intelligence to outsmart their prey. A standard Aiagan infantery unit always have three Vegas amongst them, in addition to the ten Human soldiers. They are not evil, but their carnivorus instincts makes them easy to train as living weapons. About 2.5 meters high and almost the same in width, these creatures are probably some of the most dangerous enemies our Hero has to face. And there is a lot of them around... They make a distinct howling sound before they attack.

The young man is on his way back to the cathedral.. As he reaches the marketsquare in front of the huge building, he is approached by a young boy:

the Boy: I am sorry for you loss.* expressionless*

Hero: Huh? *startled*

the Boy: And so are they...

Hero*stunned* Eh..

the Boy: But you must understand that they have no choice!

*He walks around a corner and disappears*

Hero: What was that all about?! *wrinkling his forehead*

vrengtpolvott fra anime.no holder på med det første mappet.

Prowl fra gamer.no holder på med webside+ konseptart.

Skrevet

IKke værst, du gjør iallefall mye mer enn meg :)

Har bare skrevet 6 sider, er igrunn fornøyd, iom at det er først utkast, og jeg går lite i detaljer :)

Anyway, det ser bra ut, når kommer websiten ut da?

GL HF !! :thumbup::thumbup:

Skrevet

Satser på å skrive ferdig DD iløpet av sommerferien(Jeg går veldig detaljert frem, av den grunn at det kan bli aktuelt og etablere dette som et fantasy univers). Prowl skal skaffe oss hosting, så siden kommer ut om ikke så alt forlenge.

Skrevet

hadde vøre morsomt med et mod kalt "timehack" eller noke der du gjekk rundt med colt eller liknande da d skjer en feil i tida der d kjem inn framtids robota og og "monster" langt tilbake i tid! hadde vert morsomt!!

Skrevet

Herregud.. NEI! Hvis jeg gir ut DD blir det jo ikke mye spenning over ting, alle vet hva som skjer osv.

Skal edite denne posten om noen minutter, har noen bilder å vise frem...

Skrevet
Herregud.. NEI! Hvis jeg gir ut DD blir det jo ikke mye spenning over ting, alle vet hva som skjer osv.

Skal edite denne posten om noen minutter, har noen bilder å vise frem...

Vel, du trenger ikke gi ut hele ...

Screensa ?/ bildene?

Skrevet
hadde vert fett at spille starta i middeladeren og at teksturer og slikt ser litt sliten ut og inni spillet skjer det noe så man kommer til fram tiden 2004 elelr noe. og teksturer ser mye bedre ut bedre kvalitet å sånt, men man forsetter og jage vampyrer med alle de forskjellige vampyr derpe effekter (Blade filmene) dermed kan man lage med skytevåpen.... artig!

Hvis du synes det hadde vært kult burde du prøve Vampire: The Masqurade (Om det ikke var der du fikk det fra da...)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...