Gå til innhold

Rek. HL2 mod!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Håper å få serverplass på Halflife2.net!

Joa, DD er en liste over alle features som skal være med, og siden historien er en feature så.... :!:

Husker dere thief? Funket bra i førsteperson d... Men jeg tror ikke HL2 Engine er låst som fps. Mener det skal være mylig å få tredjepersons view..? Om ikke annet kan man jo plassere et svevende security camera over hodet på hovedpersonen! :grin:

Prowl har fått en kort gjennomgang av historien og kan sikkert bekrefte at den funker. Som dere skjønner prøver jeg å gjøre dere gal av lengsel etter å få spille mod`en selv!

3rd person view må da være mulig i hl2 da vi klarte det i hl. Jobbet selv med en middel alder mod kalt Dark Age, men den ble lagt vekk. EN jeg hadde kontakt med på den tida tok opp ideen vår og startet på en mod kalt Destiny.. Synd men den ser heller ikke ut til å bli utgitt.

Skrevet

Hvis det passer med storyen hadde det vært helmax med co-op. Klarer dere bare å blande inn rpg elementer uten å ødelegge gameplayet så blir nok dette bra :D

Skrevet (endret)

Vet ikke hvor stor mod du ser for deg, og hvor mye arbeid du har tenkt til å legge i dette. Men det hadde vært stilig om du/dere hadde fått til et skikkelig magi-system. Med f.eks. en historie til hvorfor man kan bruke magi, typ Final Fantasy, og siden det er en SP må utviklingsmulighetene være relativt store.

Endret av Tx3
Skrevet
Den er singleplayer, og foregår i en alternativ middelalder. Blir egentlig ganske rollespillaktig med folk som holder seg på laget ditt osv. Hovedpersonen kommer hjem fra krig, og finner forloveden myrdet. Han får høre av den lokale Children of Light garnisonen at det åpenbart er vampyrer som står bak... Han legger ut for å ta hevn! Men... Masse overaskende vendinger, profetier som går i oppfyllelse osv. Vil ikke røpe for mye, siden det blir vanskelig å lage overraskende vendinger når jeg har røpet hele historien allerede:-) Skal love at det blir både skumle og storslåtte øyeblikk. Håper å ha litt concept art klar om ei uke eller så.

NEEEI! Væær sååå snill!

ikke en så u-fantasilfull historie!

Skrevet

Sitat: NEEEI! Væær sååå snill!

ikke en så u-fantasilfull historie!

Som sagt er det bare begynnelsen..... Kanskje de to, tre første brettene den gjelder.

Og ja ,jeg har laget en ganske troverdig forklaring på magi!

Gjest Slettet+981234789
Skrevet

hadde vert fett at spille starta i middeladeren og at teksturer og slikt ser litt sliten ut og inni spillet skjer det noe så man kommer til fram tiden 2004 elelr noe. og teksturer ser mye bedre ut bedre kvalitet å sånt, men man forsetter og jage vampyrer med alle de forskjellige vampyr derpe effekter (Blade filmene) dermed kan man lage med skytevåpen.... artig!

Skrevet (endret)
hadde vert fett at spille starta i middeladeren og at teksturer og slikt ser litt sliten ut og inni spillet skjer det noe så man kommer til fram tiden 2004 elelr noe. og teksturer ser mye bedre ut bedre kvalitet å sånt, men man forsetter og jage vampyrer med alle de forskjellige vampyr derpe effekter (Blade filmene) dermed kan man lage med skytevåpen.... artig!

Vis det hadde blitt gjenomført bra så ville det blitt helt konge :yes:

Texturene trengte ikek vært dårlige så lenge vi fikk middelalder feelingen...

Endret av Dj Frost
Gjest Slettet+981234789
Skrevet

ikke dårligere men f.eks sånn på film at man legger på et filter slik at det ser gammaldags ut med litt rift og feil i bilde... og så "spreker" denne og blir til nymoderne og finfin bilde.

men synes den midelalder greiene da burde vere ganske kort i spillets gang og fremtiden vere største del av spillet.

men man kan forsatt ta med de gamle våpnen og magi. (til en viss grad)

Skrevet
Nope, hele greia blir middelalder! Men dere er jo frie til å lage en selv;-)

Jeg har aldri laget en mod, men vet jeg har potensiale siden jeg er uhyre fantasifull og kreativ.

Det jeg egentlig trenger er en innføring. Noen motorer er vel enklere enn andre å modde med, men hva med stemmer? Modder man stemmer? Hva med lipsync da?

Hvor har du lært å modde? Og hva er viktig å huske på?

Og btw, trenger dere kreative hoder (føles som jeg har flere) som (ennå) ikke kan modde er jeg klar :yes:

Skrevet
Det jeg egentlig trenger er en innføring. Noen motorer er vel enklere enn andre å modde med, men hva med stemmer? Modder man stemmer? Hva med lipsync da?

Hvor har du lært å modde? Og hva er viktig å huske på?

Stemmene er vel kanskje noe av det vanskeligste, ikke fordi det er vanskelig å ta en mikrofon å sette igang, men fordi 95% av jordens befolkning høres ut som smurfer når man tar opp :blush: Inkludert meg selv.... Men Lipsync tror jeg er automatisk i HL2..? Noen som vet?

Jeg moddet litt til OFP når det kom ut(GENIALT SPILL!) så det var der jeg begynte.

Jeg laget blant annet noen små script, ytterst enkle saker, men man må jo begynne i det små...

Har også laget noen modeller til BF1942.

Skrevet
Stemmene er vel kanskje noe av det vanskeligste, ikke fordi det er vanskelig å ta en mikrofon å sette igang, men fordi 95% av jordens befolkning høres ut som smurfer når man tar opp  Inkludert meg selv.... Men Lipsync tror jeg er automatisk i HL2..? Noen som vet

Det finnes vel nok av fete program som kan vrenge stemmen til alt mulig. Problemet, tror jeg, må vel heller være at 95% av jordens befolkning er dårlige skuespillere. :roll:

Skrevet

Har skrevet 6 sider med DD nå! Siden jeg skriver på engelsk tar d litt tid... Har også laget en sverdmodell til hovedpersonen og en pilmodell som også kan forstørres og gjøres til spyd etter behov ved å fjerne styrefjær.

Her er to spells fra modden:

Dazed Direction: The target will fall in a random direction(down and up not included!), due to a rather whacky gravitistic anomaly;-) A lucky hit with this one can knock down whole ranks of enemies! It will last for five seconds, and the targeted object will keep gathering speed at a rate of 9.8 m/s until the end.

Imploding Wave: Another shockwave, but in the reverse direction. You can only throw it towards a target. The target will be bombarded by any lose items nearby, such as chairs, people, weapons, rocks and so forth ;-)

Kan også ta med dette siden noen sikkert kommer til å begynne å hyle om maskinkrav :p

You may be thinking "This sounds cool, but won`t it demand a LOT of computing power?"

Here is my answer: Yes.

But we will probably use up to a year before this mod is finished, not to mention the fact that no one is sure WHEN HL2 will be released! And in a years time I guess the standard cpu speed will be around 3.5ghz, that is 3.5 ghz on a 64bit cpu! Every gamer with respect for himselfe will probably own a graphics-card in the Gf6800 or Ati 420 class, and so forth. I remember a quote from an article I read once, written by some Pc Game Guru: Don`t make the games for todays pc`s, make them for tomorrows! That way it will be SO much more fun!;-)

Skrevet
Nope, hele greia blir middelalder! Men dere er jo frie til å lage en selv;-)

Det var litt synd :dontgetit: Men rekner med at dette blir bra uansett :yes:

Skrevet

Helt ok de.

6 sider ja, regner med du har endel igjen da ? :D

Uansett, du bør bli enig med teamet om Unit list, weapon list, building list, eye candy list osv FØR du lager DD, på den måten er det mindre å redigere på etterpå, og det går fortere ettersom du adder mye av det, istedet for å skrive ;)

Men DD er lang jobb, drittjobb :D

Skrevet
Historien høres helt identisk ut som 'Bram Stokers Dracula'.

Dracula er jo motsatt da.

Dracula kommer fra korstog, dama har hoppa i fossen, Dracula forbanner gud, og blir gjort om til vampyr.

Skrevet
Dracula er jo motsatt da.

Dracula kommer fra korstog, dama har hoppa i fossen, Dracula forbanner gud, og blir gjort om til vampyr.

Ja, det er slik jeg husker det å, men jaja...

Det blir mulighet til å bruke katapulter, ballista osv. Ikke utenkelig det blir hester også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...