Gå til innhold

Bygge grafikk kort.....


Bugaloo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja...

 

Kan du elektronikk er det egentlig bare å sette igang... uansett, 512Mb ram er slett ikke nødvendig på grafikkort... iallfall ikke enda. Det vil ikke forbedre ytelsen, hvorfor det er slik husker jeg dessverre ikke, men jeg mener å huske at det sto noe om dette i en artikkel på ocshoot.com

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

E d mulig å bli så d**?

Sånn som du snakker så ser det ikkje ut til at du har i det heile tatt sett et grafikkkort!

Men, eg sier bare PRØV...og så ser du hva eg mener!

Et grafikkkort er meir enn bare GPU og RAM!

Og når kortprodusentene ikkje har fått meir enn 128MB på kortene, så kordan i hels*** skal du klare å få inn 512??

Nei, bare prøv du! Det er vel ingen sak for deg... :grin:

Lenke til kommentar

Å kjøpe komponenter blir ganske komplekst etter hvert hvis det fortsetter på den måten da :grin:

 

Men, tilbake til saklighetens verden, det er jo absolutt sannsynlig at det blir sånn. Jeg sier ikke at det kommer til å bli sånn (garantert noen som hadde feiltolka det :smile: ), men at det er en mulighet for at det blir sånn, og den muligheten er ikke så fjern som det kan virke..

Lenke til kommentar

Tror ikke det kommer til å skje. Hastigheten mellom minne og prosessor er så stor at brikkene må være plassert rundt prosessoren for å få omtrent like lange ledere mellom brikkene og prosessoren for å sikre at signalene kommer likt fram. Det er ikke uten grunn til at GeForce4 kjører RAMet sin på 650MHz mens samme typen RAM (DDR-SDRAM) ikke har noen standarder over 333MHz for RAM-brikker til hovedkort.

 

Det gamle ATI EXPERT@PLAY grafikkortet mitt har en SODIMM sokkel for å kunne putte inn 4MB ekstra, tror det må ha vært et av de siste korta med muligheten for RAM-oppgradering.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en gang et Cirrus Logic kort (de var STORE en gang) med 1 mb ram. Der var det plass til to chip'er som jeg fylte med ram. Fikk da vannvittige 2mb ram på kortet! Det var skikkelig kult den gangen for da kunne jeg kjøre 1024x768 med 16 bit farger. Tror jeg bare fikk 256 farger med 1mb.

Lenke til kommentar

Hadde noe sånt jeg og.

Kortet var 30cm langt (minst) og hadde porter til og putte i ram.

Det beste av alt var at jeg tok noen brikker fra en bruktdataforhandler og bare putta dem nedi.

Tror jeg fikk 4mb ram.

Jeg kan love deg en ting: 4mb var helt sinsykt bra den gangen

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-18 23:34, Hurrle skrev:

Jeg hadde en gang et Cirrus Logic kort (de var STORE en gang) med 1 mb ram. Der var det plass til to chip'er som jeg fylte med ram. Fikk da vannvittige 2mb ram på kortet! Det var skikkelig kult den gangen for da kunne jeg kjøre 1024x768 med 16 bit farger. Tror jeg bare fikk 256 farger med 1mb.



 

Hadde et sånnt kort jeg oxo. Ga det til skolen en gang :grin:

Lenke til kommentar

dette hadde vert morsomt, da hadde eg bytta GF2-gpu'en min med en GF4 ti4600 :grin:

 

sikkert ganske avansert, men eg så en som meinte at 3d-kort produsentene ikkje klarte å få inn meir enn 128ddr ram....

 

måtte bare sei i mot, for de dem gjør er at dem akkurat overgår konkurentene, dem bruker rettere sagt ikkje meir peng enn dei vil bruke, for å få mest mulig fortjeneste.... ellers kunne jo vi hatt skjermkort som GF5 allerede no, ikke at eg hadde hatt noke i mot de men, folka skal jo tjene mest mulig på kvert skjermkort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...