Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt nettverk med asus WL-500g... noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel - topic sier det meste om problemet...

Kjører en Asus wl-500g med chello bredbånd. Overføringshastigheten svinger vanvittig. ligger en stund på 54 - så rett ned i 2 opp på 34 - så null kontakt og rett opp på 54 osv.

Går for så vidt greit til surfing, men betyr at jeg får disconnect i Warcraft med 5-10 min mellomrom, noe som ikke er særlig moro...

Er det noen som har noen tips her?

(avstand mellom router og maskin er ca 6 meter med en tynn vegg mellom, pcen er trukket ut på skrå fra veggen for å få bedre signal, så det burde vel ikke være her problemet ligger - signalstyrke ligger stort sett jevnt på good /73 %)

Har sef siste firmware. Kortet i PC en er et SMC 54mbps EZconect kort (Model SMC 2802W)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig viktig at antennen på ASUS'en står rett. Min bruker ofte å legge seg på siden, og da blir det veldig dårlig signal..

Skrevet
Vel - topic sier det meste om problemet...

Kjører en Asus wl-500g med chello bredbånd. Overføringshastigheten svinger vanvittig. ligger en stund på 54 - så rett ned i 2 opp på 34 - så null kontakt og rett opp på 54 osv.

Går for så vidt greit til surfing, men betyr at jeg får disconnect i Warcraft med 5-10 min mellomrom, noe som ikke er særlig moro...

Er det noen som har noen tips her?

(avstand mellom router og maskin er ca 6 meter med en tynn vegg mellom, pcen er trukket ut på skrå fra veggen for å få bedre signal, så det burde vel ikke være her problemet ligger - signalstyrke ligger stort sett jevnt på good /73 %)

Har sef siste firmware. Kortet i PC en er et SMC 54mbps EZconect kort (Model SMC 2802W)

Dette høres veldi ut som forstyrrelser fra noe annet utstyr. Prøv å bytt kanal og se om det blir noe bedre da. Men ikke bytt til en kanal helt ved siden av, bytt til en så langt unna du kan. (f.eks fra 1 til 13).

Skrevet

Kan være nettverkskortet ditt også som funker dårlig sammen med ruteren. Dersom du kjenner noen med andre kort, så kan du kanskje låne av dem og teste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...