ArmenMinAU Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Morn morn Finnes det egentlig et skikkelig trådløst nettverk der jeg ikke trenger å være i nærheten av en statoil stasjon e.l. for å koble meg på nettet, trådløst? Kan jeg f.eks. være på båttur å være på nett med en bæbar PC? Skulle gjerne hatt noe sånt.... Takker på svar på forhånd
Zeph Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Du vil ha internett overalt med andre ord? Må vel være satelitt da eller?
Sneglen Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Eneste måten jeg kan tenkte meg må være WAP, og da kan du vel ikke bruke din bærbare pc
dr_k Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 ja, det heter GPRS og HSCSD. Trenger bare en mobiltelefon. dr_k
Vaio Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 (endret) Morn morn Finnes det egentlig et skikkelig trådløst nettverk der jeg ikke trenger å være i nærheten av en statoil stasjon e.l. for å koble meg på nettet, trådløst? Kan jeg f.eks. være på båttur å være på nett med en bæbar PC? Skulle gjerne hatt noe sånt.... Takker på svar på forhånd Du trenger en sånn installert på båten din, garantert 100% dekning! Anbefaler telenor som leverandør Endret 23. mai 2004 av Vaio
Vaio Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 (endret) Til moderator... Ta det litt med humor da! Han skrev en skikkelig trådløst nettverk... Endret 23. mai 2004 av Vaio
brsseb Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 ja, det heter GPRS og HSCSD. Trenger bare en mobiltelefon. dr_k Men d blir no treig og dyrt....men du ska fint kunne surfe med d
Dr.X Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Hvis du har en blåtann og GPRS mobil kan du jo bare koble til via den. Det går ganske tregt og koster ~10øre per kB.
TheBoz Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Morn morn Finnes det egentlig et skikkelig trådløst nettverk der jeg ikke trenger å være i nærheten av en statoil stasjon e.l. for å koble meg på nettet, trådløst? Kan jeg f.eks. være på båttur å være på nett med en bæbar PC? Skulle gjerne hatt noe sånt.... Takker på svar på forhånd Skulle bodd i USA da, der har de jo mobilnett som støtter 128 kbit (?) med full dekning, til fast pris, som med en ADSL linje.. Mobilt "bredbånd"..
obi Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 (endret) Som det sies er GPRS eller andre tilbud fra mobilen det eneste økonomisk tenkbare for tiden, hvis man vil ha noe over satelitt blir det fort veldig dyrt... Hvis du fortsatt vil ha nett over satelitt kan du titte her. Husk at i tillegg til abo trenger man naturligvis endel utstyr, er ikke stiv nok i fransk til å finne ut hvor mye dessverre, men i båt trenger man gyrostabiliserte antenner noe som koster flesk ;-) obi edit: her er en link til eutelsat hvis du vil lese mer om teknologien, husk at du ikke vil ha løsningen der de krever telefonlinje... Endret 23. mai 2004 av obi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå