Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skal man først handle fra utlandet, så bør man kanskje også handle fra en av de billigste butikkene i statene, etter det jeg vet så ligger newegg.com høyt oppe på toppen på billig butikker..

 

Men etter min mening så er det ikke verd å offre de fine garanti ordningene vi har i norge for å spare noen kr

Lenke til kommentar

dette med tollen...kan vel forbigås om webshoppen som sender pakken er snille nok til å legge den i en eske uten noen firmalogoer eller noe slikt på..går vel som gavepakke, da :)

eller hur?

 

edit: Enig med PulZ. det bør være et sinnsykt godt tilbud før jeg ville gitt avkall på norske garanti og reklamasjonsregler

Endret av BlinkyBill
Lenke til kommentar
skal man først handle fra utlandet, så bør man kanskje også handle fra en av de billigste butikkene i statene, etter det jeg vet så ligger newegg.com høyt oppe på toppen på billig butikker..

 

Men etter min mening så er det ikke verd å offre de fine garanti ordningene vi har i norge for å spare noen kr

Newegg.com tar ikke i mot bestillinger fra utlandet, iberegnet Norge og resten av verden.

Lenke til kommentar
dette med tollen...kan vel forbigås om webshoppen som sender pakken er snille nok til å legge den i en eske uten noen firmalogoer eller noe slikt på..går vel som gavepakke, da :)

eller hur?

Dette blir vel ulovlig!? Det er jo trossalt ikke en gave...

Men har hørt en annen måte å gjøre det på: Hvis du så ytterst ydmykt spør den utenlandske webshoppen å sette prisen på selve varen ned til 199,-, og øke ekspedisjonsgebyr/frakt tilsvarende som prisen på varen ble satt ned..

T-t-tog du 'an?

Går de med på det er eneste bekymringen din at hvis pakken forsvinner i posten vil kun pakkens verdi bli erstattet og ikke "ekspedisjonsgebyret"...

Det vil jo være på kanten dette også, men da vil du jo iallefall ikke lyve for tollerene...

 

F.eks: "Vanlig"

Fortron Aurora 400W Power Supply w/ Adjustable 120mm LED Fan $79.00

USPS Air Parcel Post $25.25

Total $104.25

 

"Tilrettelagt for norske tollregler" USD= 6,828

Fortron Aurora 400W Power Supply w/ Adjustable 120mm LED Fan $29

USPS Air Parcel Post/ "Ekspedisjonsgebyr" $75.25

Total $104.25

 

Hvis det er noen som har bedre forslag så syng ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...