atrax Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Har NextGenTel, og sliter (som så mange andre) med ping-hopp. Pinger jeg fra ruteren, er det ikke noe problem, men om jeg pinger fra PC-en kommer ping-hoppene hhv. hvert 31. og 35. sekund (det er lett å måle hvis man starter f.eks. Half-Life/CS og ser på net_graph 1). Jeg lurer på om det kan ha noe med forskjellig MTU-størrelse på PC/ruter å gjøre, kan dere som har peiling på nettverk bekrefte/avkrefte mistanken min? Hvordan kan jeg finne MTU-størrelsen til ruteren?
delling81 Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 http://www.winguides.com/registry/display.php/280/ Change the Maximum Transmission Unit (MTU) Size Recommended Values 576 - Dial-up Connections 1492 - PPPoE Broadband Connections 1500 - Ethernet, DSL and Cable Broadband Connections Du burde sette denne til det samme som i rutern din. Linken over forteller hvordan. Vet ikke om det vil ha så mye å si for ping-spikes dog. Men hjelp på hastigheten skal det ha.
Dingot0m Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 (endret) Registry Settings System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\ Interfaces\[Adapter ID]] Value Name: MTU Data Type: REG_DWORD (DWORD Value) Value Data: Default = 0xffffffff Adapter ID? Det var veldig mange forskjellige der... Endret 24. mai 2004 av Dingot0m
delling81 Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Du maa da vite hva adapteren du bruker for pppoe eller ETH0 heter da. Det er bare aa sjekke i enhetsbehandling. Der burde det hvertfall staa.
Pansergnom Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 (endret) Tror mtu på 1500 er optimalt...? http://www.speedguide.net/ Så ser du på menyen til venstre på siden --> Broadband --> Broadband tools --> SG TCP/IP Analyzer Heh, har han ikke en router da? er nettverkskort d... evt eth0/1 *slettet* Endret 24. mai 2004 av MetiCx
atrax Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Skrevet 24. mai 2004 Du burde sette denne til det samme som i rutern din. Linken over forteller hvordan. Nemlig, det var også min tanke. Jeg vet hvordan jeg endrer MTU i Windows, men jeg vet ikke MTU-en til ruteren. Kan jo prøve meg frem, men det vil ta sin tid.
DarkZhade Skrevet 3. januar 2005 Skrevet 3. januar 2005 hallo? kan noen forklare? sliter med det jeg og.. " Hei Vi har sjekket linjen din, og kan ikke se at det skulle gå noe galt her. Jeg vil anbefale deg å sette ned MTU på ruteren din, ved å sette den lavere så kan det resultere i høyere hastighet, lavere PING tid og mer stabil linje. Om du setter den for lavt, kan det bli like ille igjen, så du må i gunnen bare prøve deg fram litt. Jeg vil kanskje anbefale deg å prøve mellom 1452 og 1492. Men det kommer helt ann på ruteren hva som er best. " hvordan?
atrax Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Skrevet 4. januar 2005 Jeg gav opp. Du kan jo sende NGT en mail og spørre om hvordan MTU kan endres på de forskjellige ruterne de bruker. Får du svar, post det i denne tråden her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå