firepack3 Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Hei. Har satt opp en D-link 624+ trådløs router. Bredbånd blir levert fra Nextgentel (med fast IP) og det er en Cisco router/modem som ligger ved. Har satt opp routeren til statisk IP (ikke dhcp) og har brukt MAC- filtrering. Funksjonen for ping er av, slik at det skal gå ann å pinge. Har satt opp routeren til å åpne porter og forwarde dem på riktig måte, men kommer ikke inn. Har satt opp Remote Administrator på en av PC'ne i nettverket. Og når jeg prøver å pinge den faste IP adressen, skjer det ikke noen ting. Hadde en Zyxel router først og det funket uten problemer Noen gode råd? Må jeg inn i Cisco routeren/modemet?
TheBoz Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Hei.Har satt opp en D-link 624+ trådløs router. Bredbånd blir levert fra Nextgentel (med fast IP) og det er en Cisco router/modem som ligger ved. Har satt opp routeren til statisk IP (ikke dhcp) og har brukt MAC- filtrering. Funksjonen for ping er av, slik at det skal gå ann å pinge. Har satt opp routeren til å åpne porter og forwarde dem på riktig måte, men kommer ikke inn. Har satt opp Remote Administrator på en av PC'ne i nettverket. Og når jeg prøver å pinge den faste IP adressen, skjer det ikke noen ting. Hadde en Zyxel router først og det funket uten problemer Noen gode råd? Må jeg inn i Cisco routeren/modemet? Ja, modemet fra NGT er jo en NAT boks så du må nok inn i den og forwarde portene der også. Jeg er ingen NGT ekspert, så er det sikkert noen andre som kan svare bedre på hvordan du gjør dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå