Gå til innhold

TerraTec, Creative: Ingen grafikk


Anbefalte innlegg

Denne uken trakk "agnostiske" Creative seg fra å produsere ATI-kort

jeg lurer på hvorfor en benytter ordet agnostisk om creative... vet artikelforfatter hva dette ordet betyr?

Strengt tatt er ordet en beskrivelse av noen som tror at mennskets opprinnelse er utenfor vår egen forståelse, men populært sett brukes det ofte til å omtale noen som ikke tror på noen av religionene.

 

Derfor har vi her på hw.no lenge brukt ordet for å beskrive de produsentene som står på begge sidene av grafikkort-krigen; og som tror hverken på nvidia eller ati, og derfor foretrekker å satse på begge.

 

EDIT: dessuten heter artikkelforfatter i bestemt form entall "artikkelforfatteren" :)

Endret av Tfosheim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har vært svært fornøyd med mitt Geforce 3 Ti500 fra Creative.

Samme var jeg med Voodoo2 kortet. :D

 

Så jeg har ikke noe å utsette på kortene fra Creative.

Kanskje de går tilbake å produsere egene grafikkbrikker igjen. :p

 

Terratec er vel egentlig ikke noe fryktelig tap. Men færre aktører betyr høyere pris.

Ikke det at jeg tror prisen kommer til å gå opp. Hadde nok vært verre om Sapphire eller Powercolor hadde gitt seg. Da hadde det skjedd ting på prissiden, garantert.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Tror nok de færreste en gang hadde hørt om skjermkort fra Terratec... De kom jo først på markedet med GF FX5700... Og floppet :\

 

Om det vil få noen betydning i markedet? kanskje...

 

Da PowerColor kom med sitt 9800Pro til en mye lavere pris (2100?)

enn de andre slo de igjennom, og det skapte lavere priser på akkurat de kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...